قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
خانه / کسب و کار آنلاین / کسب درامد از شبکه های اجتماعی
درآمد از شبکه های اجتماعی

کسب درامد از شبکه های اجتماعی

کسب درامد از شبکه های اجتماعی

در حال حاضر یکی از بهترین ابزارهای رایگان در سراسر دنیا برای شروع کسب و کار اینترنتی و گسترش بزینس شبکه های اجتماعی هستند.شبکه های اجتماعی که از حدود ۱۵ سال پیش وارد دنیای اینترنت شدند و امروزه جزء لاینفک این دنیا محسوب می شوند.

شما چقدر از این ابزار برای گسترش کسب و کارتان بهره برده اید؟درادامه با سایت عرفانی زاده همرا باشید تا به شما بگویم چگونه با پیاده سازی یک استراتژی منسجم می توانید از این ابزارهای رایگان درآمد کسب کنید.

کسب در آمد از شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

در حال حاضر فیسبوک قدرتمند ترین شبکه اجتماعی در دنیا محسوب می شود بعد از ان توئیتر،گوگل پلاس،اینستاگرام،لینکدین،پینترست،تامبلر و فلیکرو ….البته این شبکه های اجتماعی در دنیا جز اولین ها هستند اما در ایران نوع شبکه های اجتماعی کمی متفاوت تر است.اولین و بزرگترین شبکه اجتماعی در ایران در حال حاضر اینستاگرام می باشد.البته این شبکه اجتماعی وابستگی زیادی به گوشی های هوشمند دارد و امکانات وب آن محدود می باشد.سهام این اپلیکیشن در حال حاضر متعلق به شرکت فیسبوک می باشد و در واقع از آن می توان به عنوان اپلیکیشن فیسبوک نیز نام برد.

شبکه اجتماعی بعدی که در کشور ما بیشترین کاربر را دارد فیسبوک است.بعد از آن گوگل پلاس بیشترین محبوبیت را دارد و توئیتر در رتبه بعدی قرار می گیرد.همچنین به تازگی لینکدین هم تواسته در بین کاربرهای ایرانی جای خود را باز کند.

نکته قابل توجه این است که همه این شبکه های اجتماعی به غیر از اینستاگرام و لینکدین مسدود می باشند که باز هم مخاطبان بی شماری با توجه به این محدودیت از آن استفاده می کنند.شما دراینستاگرام به راحتی می توانید به اکانت فیسبوک و توئیتر خود نیز وصل شوید و پست های خود را همزمان در این شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

از جمله ابزارهای اجتماعی دیگری که بازدید کننده زیادی در سراسر ایران و جهان دارند سایت یوتیوب می باشد.در واقع یوتیوب یک رسانه بین المللی است.این سایت که یک سایت اشتراک ویدئویی است کلیه ابزارهای آن رایگان است و توانسته است میلونها عضو در سراسر جهان داشته باشد.شما می توانید ویدئوهای خود را در این سایت به اشتراک بگذارید تا در معرض دید همگان قرار گیرد.

نسخه فارسی و ایرانی یوتیوب که بسیار هم محبوب بوده و بازدید کننده خوبی دارد سایت آپارات می باشد.این سایت هم به شما امکان آپلود انواع ویدئو را می دهد.شما می توانید به راحتی ویدئوهای خود را روی این سایت آپلود کنید و لینک آن را برای دیگران بفرستید.فیلیمو و نماشا نیز از دیگر رسانه های اجتماعی رایگانی هستند که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که در ایران خیلی محبوبیت دارد و میتوانید کسب و کارتان را در قالب آن قرار دهید اپلیکیشن تلگرام می باشد.این اپلیکیشن امروز کاملا جای خود را به سیستم های پیام رسان سابق از جمله SMS داده است و امروز بیش از ۸۰ درصد کاربران ایرانی از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

وقتی هیچ هزینه ای بابت تبلیغات نمی دهید

یکی از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی این است که به صورت کاملا رایگان و بدون محدودیت می توانید کالا و خدمات خود را به همه معرفی نمائید.همچنین می توانید لینک سایت خود را در این شبکه ها به همه معرفی کنید و این مسئله باعث می شود روی رتبه سایت شما تاثیر مطلوبی بگذارد.می توانید فالور و یا دنبال کننده داشته باشید،مسابقه و قرعه کشی بگذارید و مخاطبان و مشتریانتان را نیز در کسب و کارتان مشارکت دهید.در شبکه های اجتماعی در آن واحد می توانید کالا و خدمات خود را معرفی کنید و مطمئن هستید که بعد از چند صدم ثانیه از ارسال مطلب،محصولات و کالای شما دیده خواهد شد و در واقع سریعترین راه برای نمایش کالا،محصولات و خدمات شماست.

شروع برند سازی با شبکه های اجتماعی

برای شروع فعالیت در شبکه های اجتماعی بعد از اینکه محصول و خدمات خود را مشخص کردید برای اولین قدم می بایست یک نام برای تجارت خود انتخاب کنید.چرا که در هنگام عضویت در این شبکه های اجتماعی باید حتما یک نام منحصر به فرد داشته باشید و به احتمال خیلی زیاد قصد خواهید داشت در آینده کسب وکاراینترنتی خود را به صورت حرفه ای ادامه دهید و برای کسب و کارتان سایت راه اندازی نمائید.بنابراین اگر از همین ابتدای امر نام کسب و کار خودتان را مشخص نمائید قطعا در آینده برای برند سازی چندین قدم جلوتر خواهید بود.

بعد از انتخاب نام باید برای کسب و کارتان یک شعار تبلیغاتی خوب انتخاب کنید.البته شعار تبیلعاتی ممکن است در ادامه مسیر بارها تغییر کند اما اگر واقعا شعار محکمی در ذهنتان دارید از آن استفاده کنید.

همچنین شرح مختصری از محصولات و خدمات خود را نتظیم کنید.این شرح مختصر همان بیوگرافی کسب و کارتان است که به صورت کاملا مختصر و مفید آن را به کار ببرید و در بخش BIO شبکه های اجتماعی از آن استفاده کنید.

بعد از این می بایست کلمات کلیدی تجارتتان را مشخص نمائید.کلمات کلیدی و یا برچسب ها به شما کمک می کند تا در هنگام جستجو در این شبکه ها سریعتر دیده شوید.همیشه حداقل ۱۵ کلمه کلیدی از کسب و کارتان آماده داشته باشید و در هنگام معرفی محصول از آنها استفاده نمائید.همیشه هم همه کلمات کلیدی را استفاده نکنید هر بار حداکثر ۵ الی ۷ کلمه را به کار ببرید.واژه هشتگ # یکی از استراتژی های مفیدی بود که برای اولین بار توئیتر از آن برای سرچ در بین توئیت ها استفاده کرد که امروزه اکثر شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنند.و یا در زمان آپلود ویدئو می توانید در بخش کلمات کلیدی از آنها استفاده کنید و در جستجوها در صدر قرار بگیرید.

شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ

شروع کسب و کار اینترنتی در شبکه های اجتماعی فقط با یک میل

سعی کنید برای ثبت نام در شبکه های اجتماعی از جی میل استفاده کنید.ازآنجایی که ممکن است سایت یاهو ایران را تحت شرایط تحریم قرار دهد ترجیحا پیشنهاد می کنم از اکانت جی میل برای این مهم استفاده نمائید.همچنین شما با اکانت جی میلتان به راحتی می توانید وارد شبکه های اجتماعی دیگر از جمله فیسبوک و توئیتر و گوگل پلاس و اینستاگرام و ….شوید.

همچنین داشتن یک اکانت جی میل شما را به دنیای بزرگ گوگل متصل می کند و می توانید از همه امکانات این سایت بزرگ استفاده کنید.

سپس با جی میلی که ایجاد کردید در تمامی شبکه های اجتماعی زیر عضو شوید:

۱-اینستاگرام

۲-تلگرام

۳-فیسبوک

۴-گوگل پلاس

۵-توئیتر

۶-لینکدین

۷-یوتیوب

۸-آپارات

۹-فیلیمو

۱۰-نماشا

خانواده بزرگ شبکه های اجتماعی

تمامی افرادی که می شناسید از جمله دوستان و آشنایان و مشتریان شما می توانند فالورهای شما باشند.آنها را فالو کنید و از آنها بخواهید مطالب شما را به اشتراک بگذارند تا بتوانیدفالورهای بیشتری کسب کنید.

علاوه بر نمایش محصولات و خدمات حتما می بایست از محتوا نیز استفاده کنید.محتوای حرفه ای و بداهه به شدت باعث محبوبیت شما بین مشتریان و فالورهایتان می شود.اگر محتوای شما قوی و جذاب باشد به راحتی توسط فالورهایتان به اشتراک گذاشته می شوید و همین امر باعث افزایش فالورها و در نهایت مشتری می گردد.

از فالو کردن دیگران هم هراس نداشته باشید سعی کنید در پیج های مرتبط با کسب و کار خودتان افراد را فالو کنید و از آنها بخواهید آنها هم شما را فالو کنند این مسئله باعث می شود در ابتدای مسیر همراهان زیادی داشته باشید و زودتر رشد نمائید.

اگر از محصولات خود عکس می گذارید باید عکسها با کیفیت بالا بوده و نکات عکاسی و نورپردازی را رعایت کنید.

در دوره های اموزشی آتی به آموزش عکاسی در خانه و گرفتن عکس از محصولات و خدمات و همچنین قرار دادن آنها در ابزارهای کسب و کار اینترنتی مفصل خواهیم پرداخت.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

برنامه ریزی برای معرفی کالا و خدمات در شبکه های اجتماعی

مسئله خیلی مهمی که در فعالیت تجاری در شبکه های جتماعی باید خیلی بدان توجه کنید زمان ارسال پست در این شبکه ها می باشد.زمان ارسال پست ها نباید پشت سر هم و به صورت اسپم باشد و نه آنقدر هم بین ارسالها فاصله بندازید که فالورهایتان شما را فراموش کنند.همچنین ساعاتی در شبانه روز را انتخاب کنید که افراد قطعا شبکه های اجتماعیشان را با حوصله چک می کنند.در زمینه ساعات ارسال پست در شبکه های اجتماعی نظرات مختلفی وجود دارد اما معمولا بهترین زمانبندی ارسال روزی ۳ پست در ساعتهای ۱۰ صبح ۶ بعداز ظهر و ۱۱ شب می باشد.اگر احساس کردید فالورهایتان بعد از ارسال پست،ریزش پیدا می کنند تایم ۶ بعداز ظهر را حذف کنید و روزی دو پست در ساعات ذکر شده بگذارید.

همیشه هم در همین ساعات پست بگذارید نه هر وقت که فرصت کردید تا مخاطبان و مشتریان شما تکلیفشان با شما مشخص باشد و بدانند شما قصد اسپم ندارید و به آنها این اجازه را بدهید تا با ساعات ارسال پست های شما هماهنگ شوند.

و در پایان از رویدادها و مناسبتها غافل نشوید.همیشه تمامی مناسبتهای فرخنده و حتی عذاداری برای همه اقشار و مذاهب ایران را در نظر بگیرید و در سر وقت پیامهای تبریک و تسلیت ارسال نمائید.البته از این مسئله می توانید در تخفیفات و فروشهای ویژه نیز استفاده کنید.برای مثال روزهای مادر و زن و پدر و دانش آموز و معلم و… بهترین روزها برای گذاشتن تخفیفات و حراجی ها هستند.

موفق تر باشید

محمد عرفانی زاده

گرمای ۹۶

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب و کار اینترنتی همانطور که از نامش پیداست …

3 دیدگاه

  1. شجاع الدین جهاندیده

    ممنون از شما
    به جای نگاه کلی به زمان مناسب ارسال پست در شبکه های اجتماعی به نظر من راه بهتری وجود داره که اونم آزمون و خطا هست .
    شاید کاربرهای یک کانال یا صفحه خاص عادات متفاوتی داشته باشن و ساعتی که برای چک کردن صفحه اختصاص میدن فرق کنه.
    بهترین کار، امتحان کردنه. باید در زمانهای مختلف ارسال پست و نتایج اون سنجیده بشه.

  2. تبلیغات در گوگل کروم

    آیا قابلیت جدیدی اضافه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *