قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / کسب و کار آنلاین / آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران
آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران
آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران

آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران

آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران

آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران – نسل جوان کشور عزیز ما سالهاست بدون اتکا به هیچ گونه کمک از سوی دولتها و یا برنامه ریزی های دولتی در زمینه آموزش و فراهم نمودن بسترهای فرایند کسب و کار اینترنتی در ایران توانسته است قدمهای بزرگی را در زمینه کسب و کار اینترنتی بر دارد و این نشاندهنده وجود نیروی خودبارور و خودباور عظیمی برای فعالیت در تجارت الکترونیک برای ایران عزیز می باشد.

اگر نگاهی به بزرگترین سایتهای ایران بیاندازید می بینید که همه آنها ابتدا یک ایده کوچک بوده اند و با تلاش و پشتکار فراوان تبدیل به یک وبسایت بزرگ در کشور و حتی خاورمیانه شده اند.

از نگاه مجله فوربز در حال حاضر وبسایت دیجی کالا یکی از بزرگترین و قدرتمند ترین فروشگاههای اینترنتی در خاورمیانه بوده کمانکه به دلیل نبود روابط مشخص تجاری در زمینه تجارت الکترونیک در بین کشورهای همسایه هنوز نتوانسته است به صورت بین المللی فروش اینترنتی داشته باشد و همچنین از آنجایی که ایران خود یک کشور مصرف کننده می باشد فقط به فروش انواع محصولات در کشور ایران بسنده کرده است.

با توجه به وجود تحریم های فراوان ایران بسیاری از فروشگاههای اینترنتی معتبر دنیا نتوانستند در ایران جایگاهی داشته باشند و زمینه برای رشد سایتهای داخلی  چون دیجی کالا و … فراهم شد.با وجود این سایتها اگر هم در آینده تحریم ها رفع شوند سایتهای بزرگ خارجی باز هم نمی توانند با سایتهای داخلی که کاملا نیاز هموطنان خود را می شناسد رقابت کنند و اگر هم قصد رقابت داشته باشند قطعا رقابت خیلی سخت تر خواهد بود.

آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران
آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران

در حال حاضر صنعت تجارت الکترونیک در ایران به سوی پیشرفت و گسترش حرکت می کند و می توان از این روزها به عنوان بهترین روزهای تجارت الکترونیک در ایران نام برد.

ممکن است در حال حاضر در ذهن شما سوالات و ابهاماتی وجود داشته باشد.

شاید خیلی از کسانی که قصد دارند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند هنوز این سوال در ذهنشان هست که آیا کسب و کار اینترنتی در ایران سود ده می باشد یا نه؟

جواب آری است.

کسب و کار اینترنتی در ایران به شدت سوددهی داشته و در زمانی حدود یکسال می توان آنرا گسترش داده و آنرا از یک طرح استارتاپی کوچک به یک طرح کارآفرینی تبدیل کرد.

پس چرا خیلی از افراد که وارد این صنعت شدند شکست خوردند و دیگر ادامه ندادند و عنوان داشتند که اینکار بی فایده است؟

جواب این سوال این است که آن افراد به هیچ عنوان دانش لازم در این زمینه را نداشتند و یا اگر دانش آن را هم داشتند این توانایی را در خود ندیده و کار را نیمه کاره رها کردند.مهمترین عامل این است که این افراد دانش کافی در زمینه کسب و کار های اینترنتی را نداشته و با استراتژی های غلط شکست خوردند.

دوستان عزیز یادتان باشد هیچ کسب و کاری در ایران و در دنیا وجود ندارد که درآمد نداشته باشد.همه کسب و کارها چه اینترنتی و چه سنتی همه درآمد زا هستند.

مهم این است که چه کسی و چگونه این کسب و کار را مدیریت می کند.

برای مثال اگر شما دارای مدرک پزشکی باشید دلیل بر این نیست که ماهی ۵۰ میلیون درآمدتان باشد.پزشکان زیادی را می شناسم که ماهی ۵۰۰ هزار تومان هم درآمد ندارند.

چرا؟

چون این افراد توانایی مدیریت کسب و کارشان را بلد نیستند و یا از لحاظ توانایی های فردی دچار کمبودهایی هستند که آنها را نمی شانسند و قصد تغییر و ارتقاء آن را نیز ندارند.

در کسب و کار اینترنتی هم همین گونه است.افرادی چون برادران محمدی و بامیلو و حاجی محمدی و بقوسیان و دهها شخص و شرکت دیگر که امروز جزء سردمداران تجارت الکترونیک در ایران هستند یک شبه به این جایگاه نرسیدند.همه آنها لحظات سخت و پرتنش و توام با نا امیدی و شکست و دلهره و اظطراب و تمسخر و گله و شکایت و از دست دادن همه چیز و دوباره چیدن پازلها و … را هزاران بار در این چند سال تجربه کردند و آنچه عموم فقط از این افراد موفق می بینند فقط یک فروشگاه اینترنتی بزرگ و موفق است که شاید با صرف هزینه های تبلیغاتی به دست آمده است!

بنابراین بزرگترین عامل برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی علمی و اصولی و مدیریت آن بر اساس دانش و تخصص و تجربه و اضافه کردن چاشنی تلاش و پشتکار است.

شاید خیلی ها هم اکنون با خود بگویید چرا امثال من قصد داریم دانش و تکنیکهای کسب و کارهای اینترنتی را در اختیار همه قرار دهیم.

دلیل اول بنده این است که متاسفانه در ده سال اخیر یکی از دلایلی که باعث شد کسب و کارهای اینترنتی خیلی دیر در بین مردم جا بیفتد و جایگاه خود را پیدا کند استفاده از استراتژی های اشتباه و دانش اندک افراد بود و متاسفانه کمتر کسی با استفاده از منابع آموزشی کسب و کار های اینترنتی موجود اقدام به راه اندازی کسب و کارهای خود نمود.بنبراین همه افرادی که قصد دارند کسب و کار اینترنتی راه بیاندازند و فروشگاه اینترنتی داشته باشند باید حتما و حتما دانش و تخصص آنرا فرا بگیرند و کاملا اصولی و با رعایت تکنیکهای موجود کار خود را شروع کنند تا هم کسب و کار خود را گسترش دهند و هم بر فرهنگ تجارت اینترنتی تاثیر مثبت بگذارند.

دلیل دوم بنده هم همانند سایر مدرسین کسب و کارهای اینترنتی این است که با انتقال اطلاعات به سایرین بیشتر به دنبال پیدا کردن اطلاعات جدید و راهها و روشهای نوین کسب و کارهای اینترنتی خواهم رفت و همیشه به روز خواهم بود و آنرا بعد از امتحان کردن و اجرا کردن می توانم در اختیار دیگران نیز قرار دهم.

اما اگر دانش مربوط به تجارت اینترنتی مافیایی شود چه اتفاقی در کشور می افتد.قطعا ما در زمینه تجارت اینترنتی درجا خواهیم زد و به مرور زمان مردم اعتمادشان را نسبت به خریدهای اینترنتی از دست می دهند و این صنعت در کشور ما به دلیل عدم شکوفایی و رشد و همگام نبودن با استاندارهای جهانی به افول خواهد رفت.

چه کسب و کاری را می توان در قالب اینترنت انجام داد؟

تقریبا همه چیز!نیازی نیست شما برای ورود به کسب و کار اینترنتی حتما یک سایت همانند سایت دیجی کالا داشته باشید.شما کافی است علاقه و کسب و کار فعلیتان را در بستر اینترنت راه اندازی کنید همین!

البته به این سادگی  هم نیست و صرف زمان و کسب دانش و اطلاعات در زمینه تجارت اینترنی به همراه چاشنی امید و تلاش و انگیزه و هدفمندی سرمایه شماست.

به هیچ عنوان هم به فکر راه اندازی سایتهایی همانند دیجی کالا نباشید.شما می توانید فقط روی یک محصول و خدمات فعالیت کنید.قطعا تمرکز کردن روی یک دسته از محصولات و خدمات آن هم در زمینه ای که شما در آن تجربه دارید و یاعلاقه دارید شما را چند قدم جلوتر از دیگران قرار می دهد.

آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران و اینکه چگونه این آموش ها را بدست آوریم؟

نمی گویم فقط از دوره های آموزشی بنده استفاده کنید نه به هیچ عنوان اما اگر از دوره های آموزشی هرکسی استفاده می کنید ابتدا مطمئن شوید که خود آن افراد در زمینه تجارت اینترنتی فعالیت می کنند و دارای تجربه کافی در این زمنیه هستند.گاهی خوب حرف زدن و مهارت در برخی زمینه های دیگر دلیلی بر این نیست که افراد بتوانند به شما آموزشهای دیگری در زمینه های تخصصی دیگر نیز بدهند.متاسفانه زمانی که اکثر دوره های آموزش کسب و کار اینترنتی را بررسی می کنیم می بینیم که برخی از این مدرسین با نداشتن هیچ گونه تجربه و صرفا با الگو برداری از اشخاصی دیگر و با دادن وعده های بیشمار  دوره هایی را تهیه می کنند و با قیمت خیلی غیر منطقی و غیرمنصفانه و بالایی به فروش می رسانند.آنها در تمام دوره هایشان فقط به این تاکید دارند که من با فروش دوره به ثروت رسیدم و شما هم با فروش هر دوره ای می توانید به ثروت برسید.

شما تنها زمانی می توانید دوره های آموزشی تهیه کنید که در آن زمینه اطلاعات کافی و تجربه داشته باشید.همچنین با وجود چنین دوره های آموزشی که به شما یاد می دهند شما نیز دوره های آموزشی طراحی کنید متاسفانه فقط سطح دانش و اطلاعات در جامعه ما کاهش پیدا کرده و راه هم برای مدرسین مجرب تنگ تر خواهد شد.

ناگفته نماند هستند افرادی که به شما می آموزند چگونه در زمینه حرفه ای که بدان مسلطید دوره های آموزشی و وبینار و کتاب و همایش و …تهیه کنید و از فروش اطلاعات درآمد کسب کنید که با کمی جستجو می توانید آنها را به راحتی پیدا کنید اما همه نمی توانند به این مقوله خیلی مهم و حساس که با دانش و آگاهی جامعه در ارتباط است به عنوان یک بزینس نگاه کنند.

من محمد عرفانی زاده اگر وارد مبحث اموزش در زمینه آموزش کسب و کار اینترنتی شده ام به این دلیل است که رشته تحصیلی من مرتبط با این صنعت بوده و چند سال است که خودم در زمنیه کالاهای لوکس فروشگاه اینترنتی دارم و به اتفاق همسرم که ایشان نیز کارشناس ارشد نرم افزار هستند روی این فروشگاه کار می کنیم.

از دوران دبیرستان وارد رشته کامپیوتر شدم و تا کنون تمام درآمد بنده از رشته کامپیوتر و صنعت های وابسته آن بوده است.در شرکتهای معتبر بزرگی فعالیت کردم و ادعا ندارم در زمینه آی تی خیلی اطلاعات دارم هرگز اما به این علوم اشراف دارم و با توجه به دلایلی که در بالا عرض کردم قصد دارم به صورت تخصصی دانش و تجربیات خودم را در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

لازم به ذکر است بنده نیز هنوز در تجارت اینترنتی یک شاگرد کوچک بوده و همواره در پی کسب دانش و آگاهی در این مقوله هستم.

سعی کردم در سایت عرفانی زاده دات آی آر آموزش کسب و کار اینترنتی در ایران را به صورت قدم به قدم بگذارم تا بتوانیم کم کم و با درایت و تفکر بیشتر و دید عمیق تری وارد این صنعت شویم.در ابتدای امر پیشنهاد می کنم فایل رایگان آموزش مفاهیم هاست و دامین را مطالعه فرمائید که با زبانی ساده به مفاهیم اولیه هاست و دامین و اولین قدم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی پرداخته است.شما می توانید این فایل را از لینک زیر دانلود نمایید.

کسب و کار اینترنتی و اولین قدم آن-آشنایی با مفاهیم اولیه هاست و دامین

همچنین در ادامه فایل رایگانی دیگر در رابطه با کسب درآمد از تلگرام در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد که مطالعه آن خالی از لطف نیست.در این فایل آموزشی به چگونگی ایجاد یک کانال تلگرام و تنظیمات اولیه آن و همچنین به  معرفی ابزارها و روشهایی که به شما کمک می کند بتوانید با این اپلیکیشن بهتر محصولات و خدمات خود را معرفی کنید پرداخته می شود که از این قسمت می توانید آن را دانلود نمایید.

دانلود رایگان کتاب کسب درامد از تلگرام

و اینکه می توانید در دوره رایگان شروع کسب و کار اینترنتی با داشتن فقط یک ایمیل و استفاده از ابزارهای رایگان شرکت نمایید و این دوره را دنبال نمایید که در لینک زیر می توانید بدون هیچ هزینه ای و به صورت کاملا رایگان این دوره آموزشی رایگان را که به صورت ویدئو می باشد را ببینید.

دوره رایگان آموزش شروع کسب و کار اینترنتی فقط با یک ایمیل

موفق تر باشید

محمد عرفانی زاده

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب و کار اینترنتی همانطور که از نامش پیداست …

4 دیدگاه

  1. با سپاس از مطلب مفیدتون.
    ما سایتی در زمینه فریلنس راه اندازی کردیم. در زمینه بازاریابی چه توصیه ای می فرمایید؟

  2. ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *