قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
خانه / مقالات تحلیلی / نتورک مارکتینگ می تواند آیا ما را به موفقیت و ثروت برساند؟
نتورک مارکتینگ
نتورک مارکتینگ network marketing

نتورک مارکتینگ می تواند آیا ما را به موفقیت و ثروت برساند؟

نتورک مارکتینگ می تواند آیا ما را به موفقیت و ثروت برساند؟

نتورک مارکتینگ چگونه می تواند ما را به موفقیت برساند؟!با توجه به سوالات زیاد خیلی از عزیزان در رابطه با نتورک مارکتینگ و موفقیت در اون امروز قصد دارم در رابطه با تاریخچه نتورک مارکتینگ در ایران و همچنین تجربیات خودم در این حرفه و از همه مهمتر توضیح ۷ مورد اساسی و حیاتی در نتورک مارکتینگ و اینکه آیا این صنعت می تواند شما را به ثروت و موفقیت برساند یا نه صحبت کنم.شاید خوندن این مطلب زمان زیادی رو از شما بگیره اما خوندن اون واقعا ارزشمنده و به شما کمک می کنه تصمیم درستی برای فعالیت خودتون در نتورک مارکتینگ بگیرید.

قبل از هر چیز باید عرض کنم برخلاف باور عده ای از دوستان به هیچ عنوان نتورک مارکتینگ زیرشاخه تجارت الکترونیک نبوده و نخواهد بود.چرا که سیستم فروش در نتورک مارکتینگ به صورت چند سطحی و کاملا حضوری است نه آنلاین.نتورک مارکتینگ یک روش فروش سنتی است اما با شیوه ای متفاوت و ماهیتا فرقی با دیگر روشهای فروش سنتی ندارد.

شاید شما هم در حال حاضر در یک نتورک مشغول به فعالیت هستید و یا هنوز تصمیم خودتان را برای ورود به نتورک نگرفته اید.به طور کل موفقیت در نتورک هم مانند موفقیت در دیگر کارهاست و همه چیز بستگی به تلاش و درایت خودتان دارد.کسی نمی تواند بگوید نتورک مارکتینگ یک سیستم آماده برای درآمد زایی است نه خیر به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد.

قبل از هر چیز قصد دارم تاریخچه ای از ورد نتورک مارکتینگ در یران را برای شما عزیزان بازگو کنم همچنین تجربه ای که خودم در این ۱۲ سال بدست آوردم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم و امیدوارم بتوانیم بهترین تصمیم رو برای فعالیت در نتورک مارکتینگ بگیریم.

نتورک مارکتنیگ از سال ۷۹ وارد ایران شد و تا کنون سه دوره زمانی را پشت سر گذاشت.

نتورک مارکتینگ

دوره اول از سال ۷۹ تا سال ۸۶

این دوره با ورود شرکت گلد کوئست شروع شد.این شرکت تقریبا از سالهای ۸۲ به طور خیلی جدی کارش را شروع کرد و در سالهای ۸۳ تا ۸۴ به اوج خودش رسید.من از این دوره خاطرات زیادی دارم. من در سال ۸۴ وارد نتورک مارکتینگ شدم.ابتدا در گلدکوئست پرزنت شدم اما وارد این شرکت نشدم و بعد از اون یکی دو شرکت دیگر از جمله وست ویژن به من معرفی شد اما باز هم تمایلی برای همکاری با اونها رو نداشتم.شرکتهای خارجی و ایرانی زیادی از جمله گلدماین و مای سون دیاموند و چندتای دیگه نیز وجود داشتند که اکثرا پلن های مشابهی داشتند.همه پلن ها باینری بود.تا اینکه توسط یکی از همکلاسی های دوران راهنمایی ام که سالها بود ندیده بودمش سیستم آسو به من معرفی شد و من هم وارد این نتورک شدم.آسو رو به چند دلیل انتخاب کردم اول اینکه این شرکت ایرانی بود،محصول داشت و همون لحظه که شما خرید رو انجام میدادید می تونستید از کالاهایی که تو فروشگاه سایت آسو وجود داشت خرید کنید.دوم اینکه آسو خیلی روی آموزش و اصولی کار کردن تاکید داشت تا جایی که شعار شرکت این بود:هیچ کالایی جهانی تر از آموزش نیست!

تو جلسات اول آسو در مورد هدف نویسی صحبت می شد و این مسئله خیلی من رو راغب کرد این حرفه رو جدی بگیرم.همچنین کتابهایی معرفی شد که با خوندنشون خیلی از لحاظ تفکری در من تغییر ایجاد شد از جمله کتاب غورباقه ات را قورت بده و چه کسی پنیر مرا جابجا کرد حکایت دولت و فرزانگی و ۷ عادت مردمان موثر و مدیر یک دقیقه ای و راز شاد زیستن و ….

همچنین مدیر این نتورک صاحب ماهنامه همه چیز بود که به صورت تخصصی در مورد نتورک مارکتینگ مطلب می نوشت و نیز این شرکت چند کتاب در مورد نتورک مارکتیگ در ایران به چاپ رسانده بودند که باعث می شد بدون چون و چرا به این شرکت اعتماد کنم.

تقریبا دو هفته طول کشید تا من اولین زیر مجموعه ام رو گرفتم که بعدها به یکی از لیدرهای بزرگ تبدیل شد و بعد از یکی دو هفته نفر دوم رو هم گرفتم و دو دستم تعادل برقرار شد.آسو یک سیستم باینری داشت و باید در دو طرف دست شما تعادل برقرار می شد تا شما پورسانت بگیرید سیستمی که اون زمان اکثر نتورکها داشتند.

خود شرکت هیچ پورسانتی به شما نمی داد و شما می بایست پورسانتهای خودتون رو به یک مجوز مالی تبدیل می کردید و می دادید به بالاسریتون.اونها مجوز مالی رو می فروختند به کسی که برای اولین بار می خواست ثبت نام کنه و اون پول رو به شما می دادند و اینجوری پورسانتهاتون نقد میشد.

یعنی در واقع شرکت نقد کردن پورسانت رو در اختیار خود کاربرها گذاشته شده بود و این برای من خیلی جالب بود.کمانکه این روش ابدا روش مناسبی برای گرفتن پورسانت نبود اما تنها راه حل بود.

روزهای شروع آسو مصادف شده بود با شکست گلد کوئست در کشور.کوئست و در کل نتورک مارکتینگ قربانی عده ای سو استفاده گر شده بودند.عده ای که یکسری دسیسه های هرمی را وارد شهرها کردند و در واقع نتورک از همین دسیسه ها بد نام شد.سیستم هرمی یک سیستم گول زننده بود که از یک شرکت ساختگی شروع می شد و از افراد خواسته می شد با خرید یک پلن وارد شرکت بشن و با آوردن دو نفر در دو دست چپ و راست پورسانت بگیرند و این کار را برای زیر مجموعه هایشان ادامه دهند.مردم هم که هیچ چیز از نتورک نمی دانستند با صرف هزینه وارد می شدند و بعد از مدتی که سر کرده اصلی غیبش می زد همه متوجه می شدند که سرشان کلاه رفته است.

این اتفاق برای اکثر افرادی که این دسیسه برایشان تازگی داشت افتاد و افراد زیادی مالشان را از دست دادند.

در دسیسه های هرمی هیچ کالایی وجود نداشت.هیچ خریدی انجام نمی شد و هیچ اصول و آموزشی وجود نداشت.صرفا برقراری تعادل و گرفتن پورسانت بود که خیلی از افراد را وسوسه میکرد تا وارد این هرم شوند.این نوع دسیسه چندیدن دهه قبل در آمریکا و اروپا رواج پیدا کرده بود که توسط یکسری افراد خیلی باهوش با الگو گیری از سیستم نتورک مارکتینگ طراحی شده بود که بعد از مدتی در این کشورها از آن ممانعت به عمل آمد و برای همیشه غیر قانونی اعلام شد.اما کشورهای در حال توسعه ای چون ایران که هنوز مردمش اطلاعی از این نوع سیستم ها نداشتند محل مناسبی برای راه اندازی این دسیسه بود.سیتم های هرمی چون یک آب گل آلود بود که برای همیشه چهره نتورک مارکتینگ در ایران را تیره و تار کرد.

دسیسه های هرمی
همچنین از آنجایی که کوئست رو به سقوط بود متاسفانه لیدرهای این شرکت برای گرفتن عضو دست به روشهای خیلی بدی از جمله خریدهای اجباری و حصرهای خانگی میزدند و از افرادی که خرید می کردند می خواستند هر جوری شده به دوستان و فامیلهایشان زنگ بزنند و آنها را به آفیس بکشانند و آنها را آنقدر در آفیس نگه دارند و شستشوی مغزی کنند تا خرید انجام شود.

او از همه بدتر این بود که با خرید پلن های این شرکت و شرکتها مشابه خارجی هیچ محصولی به دست خریدار نمی رسید و در واقع کاربر برای هیچ پولی را پرداخت می کرد.البته ناگفته نماند که در واقع زمانی که شما از کوئست خرید انجام می دادید به شما سکه و یک سفر رایگان به یک مقصد مشخص داده می شد اما از آنجایی که امکان ورود این سکه ها در ایران نبود هیچ وقت این سکه ها به دست افراد نمی رسید و از سرنوشت آنها هم کسی اطلاعی نداشت.و این بی اعتمادی باعث شد هر روز فشارها برای حذف سیستم های نتورک مارکتینگ که خلف وعده می کردند بیشتر و بیشتر شود.

در این روزها آسو از فرصت استفاده کرد و با معرفی خود به عنوان یک نتورک ایرانی و تبلیغ روی ارز آوری به کشور و فروش کالای واقعی توانست جای خود را باز کند و با سرعت خوبی شروع به رشد کرد.در اکثر شهرها آفیس های آسو قارچ گونه رشد می کردند و شروع می کردند به عضو گیری و تا حدودی موفق هم شده بودند.

تقریبا هشت ماه از ورود من به آسو می گذشت در حالی که روزی بیست ساعت کار میکردم به شهرهای مختلف می رفتم و تجربه کسب می کردم و از اموزش لذت می بردم.کم کم تبدیل شده بودم به یکی از لیدرهای اصلی و مجموعه ای که من در آن فعالیت می کردم بعد از یکسال آنقدر بزرگ شده بود که توانسته بود مرکز استان را هم فتح کند و چندین آفیس راه اندازی کند.در آنروزها چند بار هم با تاپ لیدرهای شرکت جلسه گذاشتیم و دائما با هم تلفنی در ارتباط بودیم.

من در اون روزها باید برای خدمت سربازی اعزام می شدم و باید می رفتم خدمت اما اینکار و نکردم و غیبت کردم و با اینکه یکبار بازداشت هم شده بودم و تعهد داده بودم اما دوباره از فردای اون روز با قدرت بیشتر کار خودمو ادامه دادم متاسفانه!

دیگه تبدیل به یک اسطوره شده بودم و باقی لیدرهای هم لول خودم من رو در مجموعه هایشان به عنوان یک لیدر خوب مثال می زدند!

در همان روزها دولت برنامه های زیادی رو برای منحل کردن نتورک مارکتینگ چیده بود از جمله پخش یک سریال که دقیقا یادم نیست اسمش چی بود فقط یادم میاد که شهرام عبدلی در آن بازی می کرد!

دیگر در شهر انگشت نما شده بودیم.خیلی ها ما را مسخره می کردند خیلی ها حسادت و خیلی ها هم پیگیر ما بودند که بالاخره این نتورک به کجا می خواهد برود و هنوز مردد بودند که وارد نتورک شوند یا نه.همچینن خانواده های زیادی اجازه نمی دادند که دیگر فرزندانشان به همراه ما نتورک کار کنند و همیشه از ما شاکی بودند و بارها و بارها به شکایت تهدید می شدیم.

باز هم در آن شرایط چراغ خاموش کار می کردیم و ورودی می گرفتیم و نتورک کار می کردیم.

خلاصه روزهای سخت و پر فراز و نشیبی رو در نتورک گذروندم تا اینکه کم کم سطح نارضایتی ها و شکایت از آسو بالا آمد. برخی دفاتر در برخی شهرها توسط پلیس شناسایی و منحل شد.این مسئله باعث شد سیستم با کندی جلو بره.حدود شش ماه خیلی تلاش کردیم تا مجموعه ها را نگه داریم اما متاسفانه پلن های خود آسو نیز تغییر کرد و چنیدین بار تغییر نام داد و سایت آسو نیز چندین بار فیلتر شد.همه اینها باعث شده بود ریزش شدیدی در مجموعه ها بوجود بیاید و فقط با لیدرهای اصلی و زیرمجموعه هایی که ما را باور داشتند در ارتباط بودیم و با هم به فکر جمع و جور کردن اوضاع بودیم که از یک شرکت خارجی به نام آمگا گلوبال پیشنهاد همکاری داده شد.این شرکت به ازای خرید پلن محصولی ارائه می داد.محصول شرکت دستبندهای مغناطیسی بود که طبق گفته خودشان مزایای پزشکی داشت.حدود شش ماه هم در این شرکت فعالیت کردیم اما موفق نشدیم در آن فضای آلوده نتورک مارکتینگ همانند قبل مجموعه هایمان را گسترش دهیم و رشد کنیم.به همین خاطر بالاخره بعد از گذشت حدود دو سال تصمیم گرفتم از نتورک برای همیشه خداحافظی کنم و به خدمت سربازی اعزام شدم.روزهای اعزام به خدمت من مصادف شده بود با اتمام پایان خدمت هم دوره ای های من در دبیرستان و دانشگاه.چند نفرشان نیز استخدام شده بودند و این من بودم که تازه قرار بود دو سال خدمت را پشت سر بگذارم و برایم واقعا روزهای سختی بود.در ابتدای جوانی یعنی در ۲۱ سالگی احساس شکست خیلی خیلی رقت انگیزی به من دست داده بود.اما دوباره بلند شدم و به راهم ادامه دادم و سعی کردم از لحظه لحظه آنروزها تجربه کسب کنم و امروز موفقیتم در هر زمینه را مدیون آن دوسالی می دانم که نتورک کار کردم.

دقیقا در سال ۸۶ بود که پرونده خیلی از نتورکها از جمله آسو برای همیشه بسته شد و به فراموشی سپرده شد و موج اول این صنعت در این سال به پایان رسید.

دوره دوم از سال ۸۷ تا ۸۹

تا اینکه یکسال بعد مجددا نتورکرهای شکست خورده دوباره شروع به فعالیت کردند.در این میان چند شرکت خارجی نیز وارد کار شده بود.همچنین چندین شرکت ایرانی نیز کار خود را شروع کرده بودند.پلن های آنها کمی تغییر کرده بود و در بعضی از آنها گفته می شد که شما در واقع در این شرکت با مبلغی سرمایه گذاری می کنید و با ورود اعضای بیشتر پورسانت نیز دریافت می کنید.سیستم آموزشی و درآمدزایی همانند گذشته بود و تغییر خاصی نکرده بود.

در آن سالها کتابها و مقالات زیادی در زمینه نتورک مارکتینگ چاپ شد و در اختیار دولت قرار گرفت تا شاید بتوان اصل بازاریابی شبکه ای را به عموم معرفی کرد و همه سوء تفاهمات و سایه های سیاه این صنعت برای همگان روشن شود.اما این موج خیلی کوتاه تر از موج قبلی بود و در همان سال ۸۸ اکثر شرکتها مجدد از دور خارج شدند و حاصل آن چیزی نبود جز عده ای مال باخته که قصد شکایت داشتند.

دوره سوم از سال ۹۰ تا کنون

اما در این شش سال اوضاع نتورک مارکتینگ ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.دولت توانست برای نتورک مارکتینگ قوانینی را به ثبت رساند و در ابتدای کار به چند شرکت ایرانی مجوز کار داد.

البته پلن های این شرکتها به شدت تغییر کرده است.مهمترین های آنها که می توانم بدانها اشاره نمایم حذف سیستم باینری در این نتورک هاست.دیگر نیازی نیست افراد در مجموعه شان تعادل برقرار شود تا پورسانت بگیرند.به ازای هر ورودی جدید افراد پورسانت می گیرند. البته این نوع شیوه نتورک مارکتینگ در گذشته هم در برخی نتورکها وجود داشت ولی به دلیل جذابیت سیستم باینری زیاد مورد استقبال قرار نگرفت.همچنین پورسانت فقط به خاطر ورودی در مجموعه نیست وبخشی از پورسانتها مربوط می شود به فروش محصول در مجموعه ها.حتی با رشد لیدرهای شما و رسیدن به رتبه هایی مشخص شما نیز رتبه تان تغییر کرده و پاداش نیز دریافت می کنید.

یکی از مزایای نتورک مارکتینگ این است که واسطه ها حذف شوند که در این شرکتها خیلی سعی شده است این مهم اجرایی شود برخی از این نتورکها خودشان تولید کننده هستند.دولت نیز تاکید زیادی بر روی فروش محصولات ایرانی در نتورک مارکتنیگ داشته است و آن را به عنوان یک قانون برای این شرکتها تصویب کرده است همچنین در این نتورکها با خرید اجباری کاملا مخالفت شده کمانکه چند مورد از این دست در نتورکهای حال حاضر نیز دیده شده است.

جالب است بدانید با توجه به رشد روز افزون و قانونمند شدن نتورکهای ایرانی دیگر اثری از نتورکهای خارجی نیست و ما در واقع در نتورک مارکتینگ به خودکفایی رسیدیم! و این برای صنعت نتورک مارکتینگ کشور از مزایای بالایی برخوردار است.

حال با توجه به پیشینه نتورک مارکتینگ آیا در حال حاضر این حرفه می تواند ما را به موفقیت و ثروت برساند؟

نتورک مارکتینگ

در ابتدای این نوشته نیز اشاره کردم که موفقیت شما در هر حرفه ای وابسته به تلاش و تعهدی است که برای آن کار صرف می کنید.اما لازمه موفقیت و فعالیت موثر در نتورک مارکتینگ رعایت چند نکته است.

۱-اولین مورد بحث قانونی و یا بعضا شرعی بودن این مسئله است.اگر قصد دارید در نتورک کار کنید حتما این مسئله را برای خودتان حل کنید چرا که خیلی در روند کاری شما تایثیر دارد.باید به این مسئله کاملا واقف باشید و آن را بپذیرید که این حرفه مشکلات شرعی و قانونی دارد یا ندارد.در حال حاضر شرکتهای ایرانی نتورک مارکتینگ از لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارند اما ممکن است از لحاظ قوانین کشور ما در آینده مورد تایید قرار نگیرد و یا از لحاظ شرعی باید عرض کنم که چون شناخت کمی در مورد این حرفه در بین عموم وجود دارد و این حرفه را بعضا با دسیسه های هرمی اشتباه می گیرند همیشه بانگ غیر شرعی بودن آن زده می شود کمانکه در واقعیت این نوع بازاریابی یک روش متفاوت برای فروش محصولات است.

۲-اگر وارد نتورک شدید و می خواهید مجموعه تان به سرعت رشد کند و احیانا از لحاظ وجدانی و قانونی نیز دچار مشکل نشوید هر کسی را وارد مجموعه تان نکنید.اشتباهی که در اوایل ظهور نتورک مارکتینگ در کشور رخ داد و باعث بالا رفتن شکایات از این حرفه شد.در آن زمان کمیت فدای کیفیت شد و یکسری افرادی که واقعا توانایی فعالیت در نتورک را نداشتند وارد این حرفه می شدند.چرا که قرار نیست همه در نتورک مارکتینگ موفق شود همانطور که در هر حرفه ای همه به موفقیت نمی رسند.بنابراین سعی کنید افرادی را وارد مجموعه کنید که توانایی و روحیه لازم برای فعالیت در نتورک مارکتینگ را داشته باشند.

۳-اطلاعاتتان را در مورد ساختار سازمانی و مدیران و اولین های شرکت و محصولات شرکت بالا ببرید.سعی کنید از مدیران و سهام داران و یا شرکای شرکت و دفاتر آنها با خبر شوید.اطلاعات شرکت را دنبال کنید و در مورد افرادی که این شرکت را تشکیل داده اند بیشتر تحقیق کنید.محصولات شرکت را حسابی سرچ کنید و ببینید آیا از روشهایی غیر از روش بازاریابی شبکه ای به فروش می روند یا نه؟این مسئله باعث می شود با شناخت بیشتری در شرکت فعالیت کنید و بهترین تصمیم را برای ورود به شرکت بگیرید و در برابر سوالهایی که از شما از شرکت پرسیده می شود جوابهای تکراری ندهید.

۴-زمان را از دست ندهید.با توجه به تغییرات سریع در قوانین کشور باید این احتمال را بدهید که هر لحظه ممکن است تغییر و یا تعلیق هایی برای سیستم شما بوجود آید.یکی از مزایای نتورک مارکتینک و بازاریابی شبکه ای این است که شما در زمان کمتری به موفقیت و ثروت برسید.بنابراین در این کار تعلل نکنید و هر چه زودتر مجموعه تان را گسترش دهید تا بتوانید سریعتر از اهرم زمان بهره ببرید و با سرعت بیشتری به جلو حرکت کنید.

۵-کار و درآمد قبلی تان را به هیچ عنوان رها نکنید.این یکی از بزرگترین اشتباهات اکثر افراد است که با دو سه جلسه هدف گذاری و جلسات انگیزشی سریعا کار و شغل و حتی تحصیلاتشان را به خاطر عدم رضایت از آن رها می کنند و به نتورک مارکتینگ می چسبند.به هیچ عنوان پلهای پشت سرتان را خراب نکنید.شاید بالاسریهایتان به شما بگویند که اگر همچنان وابسته به کار قبلی تان باشید نمی توایند  در این حرفه موفق شوید.باید عرض کنم به هیچ عنوان در این زمینه حرف کسی را گوش ندهید و کار و بزینس قبلی تان را حداقل به طور کامل رها نکنید.دلیل آن هم این است که نتورک مارکتینگ هم بالا و بلندی های بدی دارد و گاهی ممکن است شما ماهها پورسانت نگیرید و مجموعه شما رشدی نداشته باشد در آن زمان اگر کسب و کار دیگری نداشته باشید قطعا دچار مشکل می شوید و انگیزه تان را از دست می دهید.

۶-نیازی نیست به همه بگوئید که نتورک مارکتینگ کار می کنید و دائم به آنها گوشزد کنید روزی با ماشینم و خانه و … بهتان ثابت می کنم!متاسفانه در اکثر جلسات انگیزشی نتورک بارها و بارها مثال ادیسون زده می شود که به همه می گفت قصد انجام چه کاری را دارد تا مجبور شود هر طور شده آن را به سرانجام برساند.اما در نتورک مارکتینگ این مثال صدق نمی کند چرا که همیشه با نگاههای منتظر دیگران و یا با تمسخر و نصیحت های دیگران روبرو می شوید و باز هم اگر به هر دلیلی مجموعه شما برای مدتی استاپ شود حسابی بی انگیزه می شوید و ممکن است در روابط شما با خانواده و همسر و دوستان و آشنایان تاثیرات منفی بگذارد.این مسئله را فقط با کسانی در میان بگذارید که می دانید اگر شما را تشویق نمی کنند حداقل آینه دقی برای شما نمی شوند!

۷-اگر اولین بار است که وارد نتورک می شوید ترجیحا با پلن بالا وارد نتورک نشوید.متاسفانه خیلی از لیدرها اصرار دارند شما بالاترین پلن را از آنها خریداری کنید و فکر می کنند اینکار باعث می شود تعهد شما نسبت به کارتان بیشتر گردد در حالی که این مسئله در مورد همه افراد صدق نمی کند و گاهی نتیجه عکس می دهد.بنابراین ابتدا با پلن حداقلی وارد نتورک شوید و بعد از گذراندن چند جلسه و به دست آوردن آگاهی از خود و توانایی هایتان و همچنین بدست آوردن اطلاعات کافی از شرکت و محصولاتش پلن خود را ارتقا دهید.

در نهایت دوستان من به هیچ عنوان درست یا غلط بودن نتورک مارکتینگ را تایید یا رد نمی کنم و در اون درجه ای نیستم که بخوام برای درست یا غلط بودن این حرفه صحبتی کنم در نوشته هایم هم به هیچ عنوان کسی رو نه تشویق می کنم وارد نتورک مارکتینگ شود و نه آنها را از این حرفه نا امید می کنم.دلیل این حرفم هم این است که شخصا در نتورک مارکتینگ تجربه ای پر از فراز و نشیب داشتم و هیچگاه وضعیت نتورک مارکتینگ را پایدار ندیدم و قبلا هم اشاره کردم همه در همه حرفه ها قرار نیست به موفقیت دست یابند و نتورک مارکتینگ هم تک فرمول رسیدن به موفقیت و ثروت نیست در کل تنها کسانی در زندگی موفق می شوند که با جان و دل و به صورت کاملا علمی در هر زمینه ای فعالیت کنند.

در پایان برای همه شما عزیزان و صنعت نتورک مارکتینگ در کشور عزیزمان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

محمد عرفانی زاده

بهار ۹۶

 

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

آموزش نتورک مارکتینگ در ایران

آموزش نتورک مارکتینگ در ایران + پیشنهاد محصول

آموزش نتورک مارکتینگ در ایران آموزش نتورک مارکتینگ در ایران امروزه با توجه به افزایش …

4 دیدگاه

  1. آموزش نتورک مارکتینگ

    با سلام و عرض ادب.
    بدون اغراق عرض میکنم جناب عرفانی زاده که مقاله ای کاملا جامع و البته با نکات آموزشی کاملا صحیح بود.
    با تمام وجودم از شما بخاطر اطلاع رسانی مناسب این حوزه برای افراد علاقه مند سپاسگذاری میکنم.
    موفق باشید و پایدار.

    فقط یک توصیه هم داشتم. اونم اینکه اندازه فونتهای سایتتون رو بزرگتر کنید تا بشه راحت تر مطالعه کرد مطالب رو. اینطوری خیلی چشم آدم اذیت میشه.
    ممنون.

  2. سلام دوستان نتورک به سه دسته ارزی و محصولی و خدماتی تقسیم میشه

  3. سلام صادقانه تمام موارد را قید کرده بودید . با سپاس

  4. سپاس از توضیحات جامع،کامل و صادقانه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *