قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
چهارشنبه , فروردین ۲۰ ۱۳۹۹
خانه / آموزش اینستاگرام / کسب درآمد از اینستاگرام را چگونه شروع کنیم
کسب درآمد از اینستاگرام
کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام را چگونه شروع کنیم

کسب درآمد از اینستاگرام را چگونه شروع کنیم

کسب درآمد از اینستاگرام در حال حاضر یکی از راههای مطمئن کسب درآمد از اینترنت به شمار می رود چرا که طبق آخرین آمار موجود از فروش اینترنتی در ایران در حال حاضر بیشترین معاملات آنلاین در اینترنت در کالاهای خرده در پلتفرم اینستاگرام در حال انجام شدن می باشد.چرا که اینستاگرام بیشترین کاربر را در خود جای داده و پیش بینی می شود این روند تا سالهای آتی رو به افزایش باشد.

در ادامه به ۱۰ کاری که قبل از شروع کسب درآمد از اینستاگرام باید انجام دهید اشاره می کنیم:

۱-مشخص کنید قرار است چه محصول و خدماتی ارائه دهید

اینکه شما قرار است چه محصول و خدماتی را در اینستاگرام به فروش برسانید خیلی مهم است و اگر هنوز نمی دانید باید چه کاری را شروع کنید قبل از هر چیز به این مهم بپردازید و ببینید چه مهارتها و استعدادهایی دارید و یا در حال حاضر خودتان به چه بیزینسی مشغول هستید و آیا می شود این بیزینس را وارد کسب و کارهای آنلاین به خصوص اینستاگرام کرد.

با دیدن پیج رقبا شاید بتوانید ایده های خوبی بگیرید.

۲-اهداف کاری و مالی برای خودتان داشته باشید

برای اینکه کاری رو شروع کنید حتما باید قبل از شروع برای خودتان اهداف کاری و یا مالی داشته باشید.برای مثال مشخص کنید که مثلا بعد از یک ماه چند تا فالور داشته باشید و یا زمان فروش اولین محصولتان را مشخص کنید و …

این مسئله باعث تعهد بیشتر شما به کارتان می شود و قطعا برای رسیدن به آن اهداف تلاش بیشتری نیز خواهید کرد.

۳-اینستاگرام را خوب بشناسید

در این مرحله باید تمامی اجزا و بخشهای مختلف اینستاگرام رو خوب بشناسید چرا که قصد دارید با این پلتفرم درآمدزایی کنید.بنابراین باید کار با این ابزار را به خوبی یاد بگیرید.برای اینکار باید تمامی بخشهای مختلف اینستاگرام را بررسی کنید و ببینید هر بخش و هر گزینه ای دقیقا چه کاری انجام می دهد.یا با واژه های تخصصی اینستاگرام و کلا شبکه های اجتماعی آشنا باشید تا اگر در مسیر راهتان به آنها برخوردید بدانید منظور از آن واژه چه بوده است.و در کل شناخت ابزارهای شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند راحتتر در این مسیر قدم بردارید و دچار مشکل نشوید.

آشنایی با واژه های تخصصی اینستاگرام

۴-پیجتان را بیزینسی کنید

بعد از اینکه بخش های مختلف اینستاگرام را یاد گرفتید حالا نوبت آن است که پیجتان را بیزینسی کنید.بیزینسی کردن پیج به شما این امکان را می دهد که بتوانید از آمارهایی که اینستاگرام در مورد بیزینس و پیج و مخاطبانتان می دهد جهت پیشبرد اهداف کاری تان استفاده کنید.این آمارها به صورت رایگان و همیشه در دسترس شما خواهد بود و به شما این امکان را می دهد که بتوانید برای تولید محتوای پیجتان به راحتی برنامه ریزی کنید تا به رشد سریعتری دست یابید.

۵-برای پروفایلتان وقت بگذارید

تنها جایی که مخاطبان اینستاگرام با دیدنش تصمیم می گیرند که شما را فالو کنند یا نکنند پروفایل شما می باشد.بنابراین باید به آنها کمک کنید تا سریعتر بتوانند تصمیم بگیرند.

برای اینکه پروفایل حرفه ای و جذابی داشته باشید ابتدا معرفی کوتاهی از خودتان داشته باشید و در ادامه باید مزیتی را عنوان کنید که شما را از رقبایتان متمایز کند و دلیل محکمی باشد برای اینکه دیگران شما را فالو نمایند.

۶-مخاطب هدف یا پرسونای مخاطبتان را خوب بشناسید

اگر بدانید که چه کسانی مشتری نهایی محصول شما هستند قطعا بهتر می توانید برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید و استراتژی تعیین نمایید.هیچ وقت فکر نکنید که همه مردم ایران مشتریان شما هستند این اولین اشتباه برای شکست در یک کسب و کار آنلاین تلقی می شود.قطعا افراد خاصی در جامعه هستند که به شدت به محصول و خدمات شما نیازمندند و به دنبال شما می گردند.اگر آنها را به خوبی بشناسید به راحتی نیز می توانید آنها را پیدا کنید و به آنها محصولات و خدماتتان را معرفی نمائید و آنها نیز با دیدن شما قطعا شما را دنبال خواهند کرد و از محصولات و خدمات شما استفاده خواهند کرد.این مسئله باعث می شود که شما انرژی و سرمایه شما به طور بهینه ای صرف پیدا کردن مخاطب هدف گردد و در نهایت منجر به فروش بیشتر گردد.

۷-تولید محتوای آموزشی با کیفیت داشته باشید

هیچگاه همان ابتدا نروید سراغ معرفی محصول و خدماتتان و یا پیج اینستاگرامتان را تبدیل به یک بروشور محصولات و خدمات نکنید!

شما باید با توجه به شناختی که از مخاطب هدفتان دارید برای آنها مطالب با کیفیت و رایگان تولید نمائید.تولید محتوا به شما کمک می کند تا در نزد مشتریانتان حرفه ای تر و کارآمدتر به نظر آئید و این مسئله خیلی می تواند به افزایش فروش شما کمک کند.

محتواهایی که قرار است تولید کنید باید در زمینه کاری و تخصصی پیجتان باشد و به هیچ عنوان محتوایی خارج از موضوع کاریتان تولید ننمائید چرا که ممکن است منجر به بی اعتمادی از سوی کاربران و در نتیجه آنفالوی پیجتان از سوی آنان شود.

اگر قصد دارید محتوای خوب و کارآمد برای فالورهایتان طراحی کنید باید ابتدا آنها را خوب بشناسید اینکه چه دغدغه هایی دارند و یا چه چیزی برایشان مهم است و یا اینکه در دایرکت و کامنتها اصولا از چه مسائلی از شما سوال می پرسند.اینها همه می تواند به شما برای پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا کمک کند.

۸-برای ارسال محتواهایتان در پیج برنامه ریزی داشته باشید

در مراحل قبلی گفتم که باید حتما پیجتان بیزینسی باشد.این مسئله باعث می شود بتوانید برای تولید محتوا و پروموت کردن محصول و خدماتتان برنامه ریزی داشته باشید.شما نمی توانید در هر ساعتی از شبانه روز و یا هر روزی در هفته که فرصت دارید پست و استوری ارسال نمائید!چرا که ممکن است باعث ریزش شدید پیجتان بشود.شما فقط مجاز هستید در یک ساعات و روزهای مشخص پست ارسال کنید اگر که قصد دارید سریعتر رشد نمائید.حال این پست ها و استوری می خواهد تولید محتوای رایگان باشد و یا عرضه محصول و خدمات باشد.

استفاده از تقویم محتوایی به شما کمک می کند که بتوانید راحتتر و سازمان یافته تر برای تولید محتوا در پیجتان برنامه ریزی داشته باشید.

۹-از دوربین و یا گوشی های با کیفیت استفاده نمائید.

از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است باید حتما از تصاویر و فیلمهایی با کیفیت خیلی بالا استفاده نمائید.در اختیار داشتن یک دوربین و یا گوشی همراه با کیفیت می تواند جهت داشتن عکسها و فیلمهای با کیفیت به شما کمک کند.هیچ محدودیتی هم برای حجم فایلهای عکس ها و فیلمهای شما وجود ندارد و فقط زمان فیلمها مهم است که نباید بیشتر از ده دقیقه باشد.تنها مسئله ای که باعث می شود فالورهای شما در حین اسکرول کردن اینستاگرامشان روی پست شما متوقف شوند استفاده از تصاویر و فیلمهای جذاب و با کیفیت است.بر عکس این قضیه هم وجود دارد و آن این است که به هیچ عنوان از تصاویر بی کیفیت یا با کادر بندی نا مناسب و غیر حرفه ای استفاده ننمائید چرا که باعث بی توجهی فالورهایتان به محتوای شما می شود.

بهترین سایز تصاویر در اینستاگرام هم سایز ۱۰۸۰*۱۰۸۰ و بهترین سایز برای استوری ها هم ۱۰۸۰*۱۹۲۰ می باشد.این سایزها سایزهای استاندارد اینستاگرام هستند.

۱۰-حتما لوگو برای پروفایلتان داشته باشید

داشتن یک لوگوی ماسب و مربوط به کسب و کارتان خیلی می تواند روی حرفه ای بودن شما موثر باشد.همیشه روی همه تصاویر و فیلمهایی که می گذارید لوگو و یا آدرس پیجتان را واتر مارک کنید.همچنین در کپشنهایی که می نویسید در انتها حتما پیجتان را سه الی چهار بار پشت سر هم منشن کنید و همچنین روی عکسها و فیلمها نیز در کنار لوگو آدرس پیجتان را منشن نمائید.این مسئله باعث می شود پست ها و مطالب شما در هر جایی از اینستاگرام که دیده شود چه در پیج خودتان و چه در بخش اکسلپلور و یا در پیج دیگران به راحتی بتوان شما را به عنوان صاحب محتوا پیدا و فالو کرد و همین مسئله باعث افزایش فالور شما می گردد.همچنین داشتن یک لوگوی یونیک و خاص باعث ثبت برند شما در ذهن مخاطب می گردد که خیلی می تواند در پیشبرد کسب و کار شما موثر باشد.

موفق تر باشید

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *