قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / کسب و کار آنلاین / کسب درآمد از اینترنت و باورهای غلطی که باید آنها را اصلاح نمائیم
کسب درآمد از اینترنت
کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد از اینترنت و باورهای غلطی که باید آنها را اصلاح نمائیم

کسب درآمد از اینترنت و باورهای غلطی که باید آنها را اصلاح نمائیم

کسب درآمد از اینترنت یکی از مواردی است که قطعا شما که در حال خواندن آن هستید حداقل در روز یکبار به ذهن شما خطور می کند و یا ممکن است وارد این عرصه هم شده باشید ولی بنا به یکسری باورهای غلط هنوز موفق نشدید آن را راه اندازی نمائید.

در ادامه به باورهای غلطی که در این حوزه وجود دارد می پردازیم باورهایی که باعث می شوند در این اکوسیستم نتوانیم فعالیت کنیم و سد راه ما هستند.پس با شناخت هر چه بهتر آنها می توان برای همیشه آنها را از جلوی راهمان برداریم و

۱-باور غلط شماره یک:

 برای کسب درآمد از اینترنت شما فقط به اینترنت نیاز دارید!

متاسفانه در باور برخی از هموطنان ما که خوشبختانه تعداشان هم کم است در مورد کسب درآمد از اینترنت این نگرش وجود دارد که کسب درآمد از اینترنت یعنی اینکه شما به اینترنت وصل میشید بعد یه حرکت می زنید (حتی اون حرکت می تونه فیزیکی باشه!) و بعد از چند روز و یا چند هفته همینجوری و بدون دلیل پول به حساب شما واریز خواهد شد!

خب این باور صد در صد غلط است و اگر خدایی نکرده چنین نگرشی در مورد این اکوسیستم دارید همین الان این نگرش را بگذارید کنار

۲-باور غلط شماره ۲:

با راه اندازی یک سایت با قالبی شبیه دیجی کالا یا آپارات یا ورزش ۳ دقیقا به اندازه آنها می توانید درآمد داشته باشید و مهم فقط قالب سایت است!

این باور هم صد در صد گمراه کننده و خانمان سوز است و باید عرض کنم قالب سایت به تنهایی نمی تواند درآمد شما را تضین کند و حتی شبیه دیگران بودن و یا کپی بلامنازع از کسب و کار دیگران نیز نمیتواند دال بر این باشد که میزان درآمد شما با آنها یکی باشد.

۳-باور غلط شماره ۳:

اگر تلاش کنیم و به رتبه یک گوگل برسیم دیگر پولدار می شویم!

این باور ۱۲۰ درصد غلط است و اگر شما حتی صفحه محصولتان هم در رتبه یک جستجوی گوگل هم قرار بگیرد باز هم تضمینی برای افزایش فروش شما نیست؟باور ندارید؟امتحان کنید!

آنچه باعث فروش شما می شود این است که استراتژی کسب و کار و صفحه محصول و طراحی فرانت اند و یو ایکس و یو آی و …را چگونه طراحی کرده باشید که خود حدیث مفصل دارد!

۴-باور غلط شماره ۴:اگر محصول و خدمات ارزان قیمت بگذاریم قطعا خوب خواهیم فروخت!

این نگرش هم کاملا بی اثر است و نمی تواند روی فروش شما کوچکترین تاثیری بگذارد.اصولا مشتریان شما به دنبال رفع نیازشان هستند و اگر به آنها ثابت کنید که با خرید محصول شما آن نیاز کاملا بر طرف میشود و مزایایی هم بیشتر از سایر رقبا گیرشان می آید احتمال اینکه از شما بخرند بیشتر می شود و گرنه هر چقدر هم که محصول شما خوب باشد و قیمت آن ارزان تر باشد نمی تواند باعث افزایش فروشی که در نظر داشتید شود.

۵-باور غلط شماره ۵-فنجان چای کنار نرده های ویلا تو شمال!

اینکه فکر کنید با روزی یکی دو ساعت کار کردن در اینترنت آنقدر به درآمد میرسید که بقیه روزتان را می توانید در ویلای شمالتان استراحت کنید و از زندگی لذت ببرید این یک باور بسیار غلط و گول زننده بوده و متاسفانه اکثر کسانی که قصد دارند دوره های آموزشی شان را به شما بفروشند در حالی که خودشان هنوز یک سوزن ته گرد در اینترنت نفروختند این سبک زندگی را به شما وعده می دهند در صورتی که به عنوان کسی که سالهاست در این اکو سیستم فعالیت می کند و از نزدیک تمامی مدیران دیجی کالا و آپارت و علی بابا و … را دیدم هنوز ندیدم هیچکدامشان این شکل سبک زندگی داشته باشند.نه اینکه نتوانند این زندگی را برای خودشان فراهم کنند نه به هیچ وجه برای آنها فقط یک دقیقه زمان می برد اما اگر آنها هم می خواستند این سبکی زندگی کنند الان در این موقعیت نبودند.

کسب درآمد از اینترنت
کسب درآمد از اینترنت

این مسئله در مورد مدیران شرکتهای بزرگ جهان هم صدق می کند.اگر در اینترنت نام هر کدام از ثروتمندترین افراد دنیا در زمینه تکنولوژی را سرچ کنید حتما متوجه این مسئله خواهید شد.

اصلا قصدم این نیست که بگویم یک کارآفرین اینترنتی و یا کسی که از اینترنت درآمد دارد تفریح نمی کند و در شمال ویلا ندارد نه اما باید عرض کنم که فشار کار بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم و بیشتر زمانشان صرف کار کردن و گسترش کسب و کارشان است.

باور غلط شماره ۶:

تو اینستاگرام یک پیج راه بیاندازیم و دیگر همه چی تمام

این هم یکی از اشتباهات رایج برخی از هم وطنان ما است که فکر می کنند تنها با درست کردن یک پیج و خرید فالور یا تبلیغات می توانند از اینستاگرام درآمد کسب کنند و متاسفانه این روش درستی برای فعالیت در سوشیال مدیا ها نیست و تنها یکی از فعالیتهای کوچکی است که آن هم در مراحل آخر را اندازی یک کسب و کار دراینستاگرام است که باید آن را انجام داد و قبل از این مرحله باید اصول راه اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام را بلد باشید و خیلی کارهای دیگر است که قبل از آن باید انجام دهید.

باور غلط شماره ۷:

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید طراحی سایت و برنامه نویسی وب و اپلیکیشن و سئو بلد باشیم

این هم یکی از آن باورهای غلطی است که متاسفانه در جامعه ما وجود دارد.همینقدر که بدانید هیچکدام از مدیریان کسب و کارهای اینترنتی ایران از جمله دیجی کالا و علی بابا و آپارات و ورزش ۳ و … دانش برنامه نوسی بلد نیستند شاید خود گواه این گفته باشد.

شاید پیش خودتان بگویید خب من نمی توانم از همان ابتدای کار یک برنامه نویس استخدام کنم و یا کلی پول بدهم تا سایت را برایم طراحی کنند!

بله دقیقا حق با شماست و اتفاقا شما در شروع کار اصلا نباید اینقدر هزینه کنید.برای شروع کار نیاز نیست یک سایت بزرگ با سیستم اختصاصی داشته باشید.شما باید از شبکه های اجتماعی که رایگان هستند شروع کنید و بعد از آن برای راه اندازی سایت باید بروید سراغ وردپرس که هم رایگان است و هم یادگیری آن نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد.بعد از اینکه استراتژی های این اکو سیستم را یاد گرفتید و درآمد شما شروع شد کم کم باید به فکر سیستم اختصاصی و استخدام برنامه نویس و سئوکار و … باشید

آنچه شما قبل ازراه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید بدانید دانش راه اندازی یک کسب و کار در اینترنت و ابزارهای پیش روی شما و نحوه استفاده از این ابزارهاست و نه زبان های برنامه نویسی

باور غلط شماره ۸:

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید کلی سرمایه داشته باشیم

نه اینکه هیچ سرمایه ای نیاز نیست نه اما کسب و کارهای اینترنتی نسبت به سایر کسب و کارها به سرمایه خیلی خیلی اندکی نیاز دارد که احتمالا همه کسانی که توان تهیه اینترنت را دارند نیز می توانند از پس این هزینه ها برآیند.

از من به شما نصیحت برادرانه که هیچوقت هم یکهو مبلغ قابل ملاحظه ای را در اینترنت سرمایه گذاری نکنید.تا زمانی که راه کسب درآمد از اینترنت را نیاموخته اید اینکار را انجام ندهید.سرمایه تان را بگذارید بعد از اینکه اصول و قواعد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و کلا دیجیتال مارکتینگ را فرا گرفتید و کلی خطا آزمون کردید و تجربه بدست آوردید آنوقت بروید سراغ سرمایه گذاری که آن هم اصول و قواعد و فرمولهای خاص خودش را دارد.

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

آموزش کسب درآمد از اینترنت رایگان

آموزش کسب درآمد از اینترنت رایگان مفتخریم به آموزش کسب درآمد از اینترنت رایگان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *