قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
خانه / کسب و کار آنلاین / ایده برای کسب و کارهای اینترنتی
ایده برای کسب و کارهای اینترنتی

ایده برای کسب و کارهای اینترنتی

ایده برای کسب و کارهای اینترنتی

در این نوشته قصد دارم در مورد پیدا کردن ایده برای کسب و کارهای اینترنتی و اینکه چگونه آنها را در اینترنت عملی نمائیم صحبت کنم.

یکی از مزیتهای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی این است که شما به کمترین بودجه برای راه اندازی آن کسب و کار نیاز دارید و اگر به برنامه ریزی هایتان برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پایبند باشید می توانید درآمد خوبی از این راه داشته باشید.درآمدی که گاهی اوقات به میلیارد تومان هم می رسد و می تواند زندگی شما و خانواده یتان را برای همیشه متحول سازد.بنابراین انتخاب یک ایده عالی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می تواند در رشد اقتصادی شما بسیار تاثیر گذار باشد و شما را به یک فرد کاملا مستقل تبدیل سازد.

ایده برای کسب و کارهای اینترنتی
ایده برای کسب و کارهای اینترنتی

دراین مقاله قصد ندارم در رابطه با اینکه شما چه ایده ای را برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی اجرا کنید بحث نمایم بلکه به شما می گویم چگونه ایده ها را پیدا کنید و آن ایده می تواند هر چیزی باشد می تواند ایده ای باشد که تابحال به ذهن کسی هم نرسیده باشد.چرا که ایده های زیادی در حال حاضر وجود دارند که شما می توانید آنها را عملی سازید برای مثال به چند نمونه آنها در زیر اشاره می کنم و بعد می رویم سراغ این مسئله که به چه شکلی می توان ایده یابی کرد؟

ایده هایی که می شود در زمینه کسب و کار اینترنتی پیاده سازی کرد

۱-آموزش آنلاین

۲-فروش اپلیکیشن

۳-مشاوره در هر زمینه ای

۴-تولید محتوا برای سایتها و شبکه های اجتماعی

۵-طراحی سایت

۶-گرافیک و تدوین و ویرایش فیلم و عکس

۷-سئو و بهینه سازی سایتها و اپ ها برای سرچ بهتر

۸-فروش یک محصول

۹-ارائه خدمات در یک زمینه خاص

۱۰-خرید و فروش دامنه و سایت

۱۱-افزایش فالور ارگانیک برای یک پیج اینستاگرام و فروش آن

۱۲-ضبط لایوهای افراد مشهور و یا مدرسان و فروش آن لایوها

۱۳-ردیابی یک فرد یا یک پیج در اینستا به صورت سفارشی

۱۴-خرید از سایتهای تخفیف و فروش مجدد آن در دیوار و شیپور

۱۵-سفارش ترجمه

۱۶-سفارش تایپ و تهیه مقاله و تحقیق و پایان نامه

۱۷-انجام پروژه های دانشجویی در مورد رشته تحصیلی خودتان

۱۸-ساخت و ترجمه قالب ورد پرس

۱۹-ساخت افزونه کاربردی وردپرس

۲۰-تحلیل بورس و مشاوره

۲۱-افلیت مارکتینگ یا مشارکت در فروش با سایتهای معتبر

۲۲-طراحی عکس و پوستر برای سایتهای دانلود فیلم

۲۳-ساخت پوستر اختصاصی برای خواننده ها

۲۴-ثبت نام در سایتهای فریلنسری و گرفتن پروژه

۲۵-آموزش فقط از طریق وبینار در سایتهای برگزاری وبینار

۲۶-همکاری با شرکتهای تبلیغاتی اینترنتی

۲۷-بازاریاب اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ

۲۸-نوشتن تیترهای تبلیغاتی قوی برای افراد در اینترنت

۲۹-طراحی جلد کتاب و سی دی برای فروشندگان محصولات آموزشی در اینترنت

۳۰-جمع آوری آگهی های استخدامی و اطلاع رسانی آن به اعضای کانال تلگرام یا اینستاگرام

۳۱-مدل عکاسی

۳۲-عکاسی از محصولات اینترنتی برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در محل

۳۳-کار با ارزهای دیجیتال

۳۴-رفع مشکلات در بازی های و گیم ها

۳۵-معرفی فیلم ها و سریال های روز و نقد و بررسی آنها

۳۶-کلا نقد و بررسی در هر زمینه ای و معرفی محصول با توجه به نیاز و سرمایه مشتری

۳۷-و هزاران مورد دیگر

در مواردی که در بالا ذکر شد همین الان می توانید با کار کردن روی یکی از آنها در اینترنت درآمد کسب کنید اما شاید نخواهید موارد بالا را انجام دهید و به دنبال یک ایده جدید هستید.

برای این منظور به موارد زیر توجه کنید

در چه زمینه ای تبحر و تجربه دارید؟

هیشه و در همه جا به این نکته اشاره کردم که بهترین ایده برای کسب و کارهای اینترنتی ایده ایست که شما در آن زمینه تجربه و تبحر کافی دارید.این مسئله باعث میشود که بتوانید خدمات و محصول بهتری برای فروش ارائه دهید و قطعا هر چه محول شما بهتر باشد فروش شما نیز افزایش می یابد.

هیچوقت به این مسئله فکر نکنید که چون فلان محصول و یا خدمات در اینترنت فروش بالایی دارد و من هم به سمت همان محصول و خدمات بروم.نه ابدا به این صورت فکر نکنید چرا که شما از نوع استراتژی و دانش سازمان یا شخصی که دارد آن کار را می کند اطلاعی ندارید و ممکن است به شکست شما بیانجامد البته من هیچ وقت هم نمی گویم تجربه کسب نکنید و یا موردی را امتحان نکنید اصلا من فقط تاکید بر آن دارم که مسلما زمینه ای که در آن تجربه دارید و یا شناخت دارید بهتر می تواند به شما برای پیدا کردن ایده برای کسب و کارهای اینترنتی بیانجامد.

سراغ علاقه مندی هایستان بروید و از آنها پول در بیاورید

اگر هم در هیچ زمینه ای اطللاعات و تجربه ای ندارید بروید سراغ علاقه مندی هایتان.باز هم شما یک قدم جلوتر هستید چرا که از لحاظ روانشناسی ما کاری را که به آن علاقه داریم بهتر انجام می دهیم و این مسئله باعث رشد کسب و کار ما هم می شود.

در صورتی که احساس می کنید علاقه مندی های شما نمی تواند به شما برای راه اندازی یک کسب و کار کمک کند و یا به نحوی است که راه اندازی آن نیازمند سرمایه و زمان زیادی است حالا باید تحقیقات خود را آغاز نمائید.

نیازها را پیدا کنید و آنها را یادداشت نمائید

در بالا به یک مورد اشاره کردم و آن هم اینکه می توانید از پیجهای معروف و یا پیجهای آموزشی لایوها را ضبط کنید و آن را به افرادی که آنها را ندیدند با قیمت خیلی کمی بفروشید و یا آن را در پیج و یا کانال خودتان بگذارید تا باعث افزایش بازدید شما شود.خب این یک ایده خیلی خاص است و بر اساس نیاز فالورهای اینستاگرام به وجود آمده است.بنابراین باید بررسی کنید ببینید واقعا چه نیازهایی ممکن است در جامعه و شهر و یا کشور وجود داشته باشد که می توان آن را در اینترنت پیاده سازی کرد.

در مورد هر چیزی که به ذهنتان می رسد سرچ کنید

یکی از روشهایی که باعث می شود بتوانید ایده ای خوب و ناب پیدا کنید این است که هر آنچه را که به ذهنتان می رسد در گوگل سرچ کنید.شاید بعضی ایده های خیلی خنده دار به نظر برسند ولی شما پیگیر آنها باشید.این مسئله باعث می شود اگر در آن زمینه کسب و کاری وجود داشته باشد آن را بررسی کنید و ببنید به چه شکلی عمل می کند و از آن ایده بگیرید و یا در پایین صفحه گوگل موارد مرتبط با ایده خودتان را ببینید

ایده برای کسب و کارهای اینترنتی
ایده برای کسب و کارهای اینترنتی

اگر هم هیچ سایت و کانالی در ایده شما وجود نداشت که چه بهتر هر چه سریعتر برنامه راه اندازی آن را بچینید.

طوفان فکری راه بیاندازید

بله طوفان فکری یکی از بهترین گزینه ها برای پیدا کردن یک ایده عالی ایست.می توانید اینکار را با دوستانتان و یا از طریق سایتها و فروم ها و گروههای تلگرامی انجام دهید.

بازارسنجی با ارائه محصول اولیه

قبل از اینکه سراغ راه اندازی کسب و کارتان شوید اول از همه مطمئن شوید که این ایده بازار کار دارد و افرادی هستند که به محصول و یا ایده شما نیاز داشته باشند.برای اینکه مطمئن شوید محصول شما چقدر در بازار کشش دارد و آیا به درد کاربران می خورد یا نه در مورد آن با دوستان و آشنایانتان صحبت کنید و حتی در صورت امکان یه نمونه از آن را در اصطلاح پیش تولید کنید و به آنها بدهید تا هم متوجه شوید چقدر ایده شما به درد آنها می خورد و هم اینکه اگر لازم به تغییراتی باشد آن را روی آن محصول اعمال نمائید.

هزینه های را بسنجید

یکی از مهمترین مسائلی که قبل از اجرای ایده باید به آن توجه کنید این است که آن ایده را از لحاظ مالی بسنجید و در اصطلاح قیمت تمام شده آن را محاسبه نمائید تا بدانید قرار است چقدر سود کنید و آیا سودی که بدست می آورید برای شما مقرون به صرفه است یا نه؟

هزینه های میتواند شامل تهیه مواد اولیه،هزینه تولید محصول،کرایه ها،هزینه های آب و برق و گاز و تلفن و …،هزینه ارسال مرسوله،هزینه های ناشی از برگشت یا خرابی محصول و .. باشد.

ایده شما حتما باید قابل گسترش باشد

هیچ وقت ایده های مقطعی را با توجه به رویدادها و اتفاقات انتخاب نکنید چرا که با اتمام آن رویداد ایده شما هم تاریخ مصرفش به اتمام می رسد.بنابراین همیشه ایده را انتخاب کنید که می دانید در آینده هم می توانید آن را ادامه دهید و همچنین آن را گسترش دهید.اگر ایده شما همیشه در یک شکل و فرم باقی بماند و هیچ چیزی به آن اضافه نشود و بزرگتر نشود نمی تواند شما را به موفیت و ثروت برساند مگر اینکه در همان زمان خودش حسابی برای شما پولساز باشد.در این صورت می توانید ایده هایی را برگزینید که شاید در آینده کارایی نداشته باشند.

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

آموزش کسب درآمد از اینترنت رایگان

آموزش کسب درآمد از اینترنت رایگان مفتخریم به آموزش کسب درآمد از اینترنت رایگان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *