قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
خانه / کسب و کار آنلاین / بدون خستگی و شلوغی از فروشگاه اینترنتی خرید کنید
بدون خستگی و شلوغی از فروشگاه اینترنتی خرید کنید
بدون خستگی و شلوغی از فروشگاه اینترنتی خرید کنید

بدون خستگی و شلوغی از فروشگاه اینترنتی خرید کنید

بدون خستگی و شلوغی از فروشگاه اینترنتی خرید کنید

فروشگاه اینترنتی و مزایای آن-این مطلب رو گذاشتم برای همه هموطنان عزیزم تا خدمت همشون عرض کنم خرید اینترنتی چه مزایایی داره و چه نکاتی رو باید برای یک خرید اینترنتی عالی و ایده آل رعایت کنیم.

مزیت های خرید اینترنتی از فروشگاههای ایرانی:

۱-صرفه جویی در هزینه ها

گاهی اوقات برای خرید یک یا چند محصول خاص باید مسیر نسبتا طولانی را صرف کنید تا بتوانید آنرا به دست آورید.چرا که در اکثر شهرها اصولا اقلام خاص در مکانهای خاصی وجود دارند و از آنجایی که محصولات نامرغوب در کشور ما نیز زیاد بوده و ممکن است از یک کالا چندین مدل و کیفیت مختلف وجود داشته باشد قطعا ترجیح می دهید کمی در بین فروشگاهها بگردید تا کالای مورد نیازتان را پیدا کنید.

گاهی اوقات گشت و گذار در فروشگاهها در سرما و گرما و در ساعات مختلف شبانه روز و در مکانهای دور از هم نه تنها هیچ احساس خوشایندی به انسان نمی دهد بلکه باعث خستگی،صرف هزینه بابت کرایه و استهلاک خودرو و حتی کفش شما می شود! و حتی جان و مال شما نیز ممکن است در این راه به خطر بیفتد!

در خرید از یک فروشگاه اینترنتی درست است که شما باید هزینه ای را برای ارسال کالا نیز پرداخت نمایید اما هزینه های ارسال کالا خیلی کمتر از هزینه هایی است که شما برای بیرون رفتن و گشتن در بین فروشگاهها و پاساژها می کنید.به خصوص اگر از یک فروشگاه اینترنتی چند کالا خریداری کنید خیلی برای شما به صرفه تر بوده چرا که شما تنها هزینه یکبار ارسال را می پردازید.همچنین شرکتهای حمل و نقل مانند اداره پست کالای خریداری شده شما را بیمه می کنند و در صورت مفقودی و یا شکستگی که احتمالش خیلی کم است مبلغ محصول را به شما بر میگردانند.تابحال چند بار کالای خریداری شده را در تاکسی یا مغازه های دیگر جا گذاشتید و در نهایت هیچ چیز دستتان را نگرفته؟و یا موبایلتان را در یکی از مغازه ها جا گذاشتید و هیچوقت آنرا پیدا نکردید؟!

۲-صرفه جویی در وقت

شما برای خرید یک یا چند محصول باید زمانی را برای گشتن در بین فروشگاهها و پاساژها صرف نمایید.از همه بدتر هنگامی است که فروشگاه مد نظر شما در زمان بیکاری شما بسته باشد و شما اگر سرکار می روید باید مرخصی بگیرید و یا اگر مشغول خانه داری هستید باید دیرتر نهار یا شام را آماده کنید چرا که امروز قصد داشتید خرید کنید و بعد با خستگی تمام باید بروید سراغ غذا درست کردن!

همچنین برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی نیازی نیست بیست دقیقه زمانتان را در صف خودپرداز یا پیشخوان پرداخت صرف کنید به راحتی با پرداخت اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

شما زمان زیادی را برای خرید صرف می کنید و این خودش باعث می شود کمتر به خانواده و کارهای عقب افتاده خود برسید.اما با خرید اینترنتی شما می توانید در حین انجام کارهایتان در محل کار و منزل کالاهایی را که نیاز دارید خریداری کنید و زمانی را که می خواستید برای رفتن و گشتن بین صدها مغازه و فروشگاه و پاساژ صرف نمایید به همراه خانواده بیرون بروید و به گشت و گذار و دیدن دوستان و بستگان بپردازید و یا در خانه بمانید و به استراحت و تماشای فیلم و مطالعه کتاب بگذرانید.

۳-صرفه جویی در انرژی و منابع و مواد اولیه

زمانی که شما برای خرید بیرون می روید و از خودروی شخصی یا عمومی استفاده میکنید نه تنها هزینه هایی را برای خودتان متحمل می شوید بلکه هزینه هایی را هم برای عموم به جا میگذارید از جمله مصرف انرژی و سوخت برای خودروی شخصی یا عمومی.از آنجایی که تولید این انرژی ها متحمل هزینه است قطعا صرفه جویی در آنها باعث می شود ذخایر انرژی افزایش پیدا کنند.

همچنین با برداشت پول از خودپرداز و پرینت صورتحساب و … همه اینها باعث قطع بیشتر درختان می شود که با یک خرید اینترنتی و ذخیره صورتحساب در ایمیلتان در این زمینه صرفه جویی می کنید.شاید با خودتان بگویید حالا یک خرید کردن من چقدر باعث صرف انرژی و منابع می شود؟ شما فرض کنید اکثر افراد جامعه خرید اینترنتی انجام دهند آنوقت چقدر در زمینه های مختلف صرفه جویی می شود؟

چقدر ترافیک کمتر می شود؟

چقدر آمبولانس ها سریعتر و راحتتر بیماران را انتقال می دهند؟

چقدر کودکان راحت تر و سریعتر به مدرسه می روند؟

چقدر تردد برای افرادی که کارهای ضروری  دارند راحت تر صورت می گیرد و در نهایت چقدر باعث کاهش هزینه ها و افزایش منابع و انرژی ها می شود؟

شاید با خود بگویید حداقل به بهانه خرید به بیرون رفته و کمی هم قدم میزنیم.اما باید این را بدانید که طبق اعلام روانشناسان قدم زدن برای خرید با قدم زدن فقط به جهت سلامتی و ریلکسیشن  و هوایی عوض کردن زمین تا آسمان با هم فرق می کنند.

۴-امکانات و فرصت بیشتر برای بهترین انتخاب

زمانی که شما اینترنتی خرید می کنید می توانید بدون پیشنهادات تحمیلی فروشندگان و با توجه به نظرات و امتیازات سایر کاربران بهترین خرید را داشته باشید.همچنین با توجه به ابزارهای اکثر فروشگاههای اینترنتی که قابلیت مقایسه چندین کالا با هم را دارند میتوانید به راحتی انواع کالاها را با هم مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.شما به راحتی می توانید با باز کردن فروشگاههای مختلف در تب های مختلف مرورگرتان به بررسی کالاهای مورد نیازتان بپردازید و در نهایت بهترین محصول را خرید نمایید.خیلی از سایتهای تخصصی نیز مدلهای مختلف انواع کالاها را در سایتهایشان مورد بررسی و نقد قرار داده و نقاط مثبت و منفی محصولات را بررسی کرده اند که  میتواند به شما برای یک خرید بهتر کمک کند.

۵-تخفیفات و آفرها و کالالهای جدید را در ایمیلتان ببینید

زمانی که شما از فروشگاههای اینترنتی خرید می کنید و ایمیلتان را در اختیار این فروشگاهها میگذارید آنها با توجه به سلیقه و خرید قبلی تان پیشنهادات خوبی برایتان ارسال می کنند.دیگر نیازی نیست فروشگاههای سطح شهر را بگردید تا فروشگاههایی را پیدا کنید که آف گذاشته اند.فروشگاههای اینترنتی در هر زمان و هر مناسبتی که روی محصولاتشان تخفیف بگذارند آنرا به شما سریعا از طریق ایمیل و یا کانالها و شبکه های اجتماعی  اعلام میکنند.همچنین در اکثر فروشگاههای اینترنتی این قابلیت وجود دارد که اگر جنسی به اتمام رسیده باشد،شما با دادن ایمیلتان به محض اینکه آن جنس در آن فروشگاه اینترنتی موجودی پیدا کرد به شما اعلام شود.

در اکثر فروشگاهها هم برای خرید اول به شما تخفیفات ۱۰ الی ۲۰ درصدی می دهند و یا در صورت بالا بودن سقف خرید از یک مبلغ مشخصی مثلا ۱۰۰ هزار تومان ارسال کالا برای شما رایگان محسوب می شود.

همچنین با پر کردن لیست آرزوها یا ویشلیست در برخی فروشگاههای اینترنتی می توانید از تخفیف قابل توجهی بهره مند شوید.ویشلیست یا لیست آرزوها به سبد خریدی گفته می شود که شما تعداد مشخصی کالا را با هم در لیست آرزوها قرار می دهید و بعد از مدتی فروشگاه اینترنتی به شما ۶۰ الی ۹۰ درصد تخفیف به کل لیست خرید شما می دهد!

۶-به روز بودن و حرکت با استاندارهای جهانی

در اکثر کشورهای جهان اکثر خریدها به صورت اینترنتی انجام می شود و رفته رفته کشورهای در حال توسعه نیز به همین سمت حرکت می کنند و این نشاندهنده این است که بشر میخواهد زمان بیشتری را به خودش اختصاص دهد.پیدایش محسوس رباتها در مشاغل مختلف نشاندهنده این مسئله است.برای اینکه ما هم همانند سایر کشورهای جهان با این تکنولوژی ها و فرهنگ های جدید در خرید و فروش همگام شویم قطعا خرید اینترنتی می تواند اولین گام برای اعتماد به تکنولوژی هایی باشد که تمام تلاششان برای زندگی بهتر برای بشر بوده و هست.

موفق تر باشید

محمد عرفانی زاده

مدیر سایت عرفانی زاده دات آی آر

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب و کار اینترنتی همانطور که از نامش پیداست …

2 دیدگاه

  1. طراحی سایت مشهد

    ممنون خیلی خوب بود

  2. هادی بخشنده

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *