قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
خانه / مقالات تحلیلی / تولید محتوا و اشتباهاتی که در آن نباید مرتکب شد
اشتباهات تولید محتوا
راهکارهای تولید محتوا عرفانی زاده

تولید محتوا و اشتباهاتی که در آن نباید مرتکب شد

تولید محتوا و اشتباهاتی که در کسب و کار آنلاین باید مراقب آنها باشید

همانطور که همه شما عزیزان می دانید تولید محتوا یکی از مهمترین بخش کسب و کار اینترنتی می باشد.تولید محتوا باعث می شود کسب و کار شما خیلی حرفه ای تر به نظر برسد و مخاطبین سایت شما به شما اعتماد بیشتری کنند چرا که شما با تولید محتوا در حرفه و محصولاتتان باعث می شوید از دید مخاطبین وبسایتتان صرفا به عنوان یک فروشنده اینترنتی نبوده و یک فروشنده حرفه ای به نظر برسید و این مسئله قطعا در روند فروش شما تاثیرات خیلی زیادی خواهد داشت.

همچنین تولید محتوا باعث می شود رتبه سایت شما در سرچ گوگل بالاتر رود یکی از نکاتی که گوگل به شدت به آن اهمیت می دهد این است که سایت و فروشگاه شما دارای بلاگ و یا مقالات تخصصی باشد و مخاطب زمانی را برای خواندن آن مقاله در سایت شما گذرانده باشد این مسئله باعث می شود رتبه Alexa سایت شما افزایش پیدا کرده و مخاطبین شما بیشتر شوند.چرا که گوگل بین فروشگاههای مشابه اصولا سایتهایی را رتبه بیشتری می دهد که علاوه بر ارائه کالا و خدمات راهنمایی های خوبی برای مخاطبین خود ارائه داده باشد.

استفاده از بخش نظر سنجی کالاها نیز می تواند برای شما محتوا تولید کند قطعا برای شما پیش آمده است که هنگامی که محصولی را در اینترنت سرچ می کنید گاهی مطلب شما را در بین نظرات کاربران نشان می دهد بنابراین استفاده از سیستم نظرسنجی می تواند یکی از بهترین روشها برای تولید محتوا باشد همچنین اکثر کاربران تمایل دارند نظرات سایر کاربران را از محصولات بدانند این روش یکی از روشهایی بود که سایت دیجی کالا به شدت به آن اهمیت داد و همین امر باعث شد رتبه این سایت در اکثر محصولات دیجیتال در رده های اول جستجو قرار بگیرد.

استفاده از انجمن های گفتگو مختص به سایت شما نیز یک ابزار برای تولید محتوای خودکار است یعنی کاربران برای شما محتوا تولید می کنند و باعث می شود خیلی زود رتبه انجمن های شما بالا برود و می تواند محل خوبی برای تبلیغات کالاها و محصولات شما باشد.

تولید محتوا
تولید محتوا

و اما نکات بسیار مهمی که باعث می شود تولید محتوای شما بی اثر باشد و باید به شدت مراقب آنها بود را در ادامه بیان می کنم

اولین و مهمترین مسئله این است که به هیچ عنوان متن محتواها را از سایتهای دیگر کپی نکنید!

در حال حاضر رباتهای گوگل به شدت متنهای محتوای شما را اسکن و پردازش می کنند و متن های مشابه متن شما را خیلی زود پیدا کرده و آنها را با هم مقایسه می کنند تا دریابند چه کسی از چه کسی کپی کرده و خیلی راحت متوجه این مسئله می شوند و شما بدون شک از طرف گوگل جریمه می شوید.جریمه گوگل به این شکل است که رتبه سایت شما نسبت به سایر رقیبانتان کاهش پیدا می کند.

شما باید حتما و الزاما متن های را در سایتتان قرار دهید که نوشته خودتان باشد و خودتان روی آنها وقت گذاشته باشید و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید

حتی تغییر دادن بخش هایی از فعل و فاعل های متن اصلی نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که رباتهای گوگل بسیار هوشمند بوده و در صورتی که متوجه این مسئله شوند قطعا باعث کاهش رتبه سایت شما می گردد.

نه تنها متن بلکه باید از عکسهای متفاوت نیز استفاده کنید.ابزارهای پردازش تصویر گوگل به راحتی می توانند نمونه های مشابه عکسهای سایت شما را پیدا کنند استفاده از فتوشاپ و ادغام تصاویر یک موضوع خاص در هم می تواند به شما برای تولید عکس های منحصر به فرد سایت شما کمک کند

تولید محتوا

تولید محتوا باید در راستای کالا و محصولات شما باشد.اگر شما مطالبی متفاوت از زمینه فعالیتتان ارائه دهید و گوگل متوجه این مسئله شود شما را جریمه میکند چرا که احساس می کند شما قصد دارید افراد را فریب داده و با عنواین دیگری مخاطب را وارد سایت کرده ولی در عوض محصولاتی دیگر را تبلیغ نمائید کاری که خیلی از سایتها در گذشته مرتکب آن می شدند که با گذاشتن اخبار کذب و یا تیترهای فریبنده مخاطبین را وارد سایت میکردند اما در نهایت فقط محصولات بی کیفیتشان را تبلیغ می کردند که خوشبختانه با هوشمند شدن رباتهای گوگل اکثر این سایتها برای همیشه از میان رفتند.

این بدان معنا نیست که شما دیگر هیچ وقت نمی توانید در سایتتان مطالب غیر تخصصی و خارج از زمینه کاری بگذارید نه به هیچ وجه.اما نبایستی تعداد ارسالهای شما در زمینه های دیگر بیشتر از اندازه معمول باشد.یا اگر هم قصد دارید در موضوعات متفرقه بنویسید سعی کنید ارتباطی با محصولات خودتان در آن موضوع پیدا کنید و بارها در متن از آن استفاده کنید این مسئله حتی باعث بالا رفتن رتبه سایت شما نیز می گردد چرا که از نظر گوگل شما در رابطه با حوزه تخصصی تان حسابی تحقیق کرده اید و توانسته اید ارتباطی با سایر عناصر و  زمینه کاریتان پیدا کنید و به عنوان یک مطلب حرفه ای آن را ایندکس می کند.

تولید محتوا
تولید محتوا

فاصله زیاد بین ارسالهایتان نداشته باشید.یک وقفه دو سه هفته ای باعث می شود که رتبه سایتتان نسبت به سایر رقبا کاهش پیدا کند.سعی کنید حداقل یک هفته یک محتوای دست اول و بدون نقص داشته باشید تا سایتتان حسابی رتبه خوبی داشته باشد.زمانی که به سایر سایتهای حرفه ای داخلی و خارجی نگاه بیاندازید موضوعات زیادی برای نوشتن پیدا خواهید کرد و اصلا نگران پیدا کردن موضوعات محتوای سایتتان نباشید.

اگر شما در زمینه کاری و محصولاتی که ارائه می دهید مطالعات زیادی داشته باشید و تمامی اخبار و رویدادهای مربوط به حوزه کاریتان را دنبال کنید و همچنین افراد سرشناسی که در این زمینه فعالیت می کنند و کیفیت زندگیشان را دنبال کنید می بینید که حرفهای زیادی برای گفتن دارید.

گاهی اوقات نیازی نیست شما حتما محتوای مثبت بنویسید گاهی نوشتن از مشکلات حوزه ای که فعالیت می کنید و یا استفاده از موضوعات منفی می تواند موضوع خوبی برای نوشتن باشد مثل همین مطلبی که شما در سایت عرفانی زاده مطالعه می فرمائید.

همیشه همه جا صحبت از فواید تولید محتوا گفته شده است اما من در این مطلب در مورد اشتباهاتی که ممکن است با انجام دادن آنها محتوای شما تاثیر عکس داشته باشد صحبت می کنم و این مسئله از دید گوگل یک مطلب متنوع قلمداد می شود و می تواند مخاطبین بیشتر را برای شما به ارمغان بیاورد.

امیدوارم با رعایت موارد بیان شده در این مطلب بتوانید محتوای خوب و مناسبی را برای سایتتان تولید نمایئد که به ارتقای رتبه الکسای سایت شما کمک نماید.

هر جا که هستید سلامت و موفق تر باشید

عرفانی زاده

امرداد ۹۶

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

آموزش نتورک مارکتینگ در ایران

آموزش نتورک مارکتینگ در ایران + پیشنهاد محصول

آموزش نتورک مارکتینگ در ایران آموزش نتورک مارکتینگ در ایران امروزه با توجه به افزایش …

یک دیدگاه

  1. باتشکر از سایت کاربردی و پرمحتوایی که دارید.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *