قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / کسب و کار آنلاین / پنج نکته حیاتی برای انتخاب نام سایت و کسب و کار اینترنتی

پنج نکته حیاتی برای انتخاب نام سایت و کسب و کار اینترنتی

پنج نکته حیاتی برای انتخاب نام سایت و کسب و کار اینترنتی

برای شروع یک کسب و کار اینترنتی اولین قدم انتخاب نام سایت مناسب و در خور برای کسب و کارتان می باشد.نام برند می تواند بسیار بر روی رنک سایت و تعداد مشتریان شما تاثیر بگذارد.

همچنین انتخاب نام سایت تجاری مناسب می تواند روی کسب و کار و افزایش فروش و همچنین متمایز ساختن شما از دیگررقبا بسیار تاثیرگذار باشد.

در ادامه به توضیح پنج نکته اساسی برای انتخاب نام برای کسب و کار اینترنتی می پردازیم.

انتخاب نام سایت
انتخاب نام سایت

یک:به کسب و کار شما نزدیک باشد

نامی را انتخاب کنید که به کسب و کار شما نزدیک باشد یعنی مخاطب با دیدن نام شما در ذهنش به دنبال محصولی دیگر نباشد و ذهن مخاطب را مستقیم به محصول شما برساند.این مسئله باعث می شود نام شما و محصولتان هر دو با هم در ذهن مخاطب ماندگار شود.

برای مثال نام پی سی دانلود باعث می شود در ذهن مخاطب کلمه دانلود نرم افزارهای مختص پی سی نقش بندد و یا ورزش۳ قطعا نمایانگر رویدادهای ورزشی است.آپارات و فیلیمو و نماشا کاملا مشخص هستند در چه زمینه ای فعالیت می کنند.

یا مثلا دیجی کالا که نمایانگر فروش محصولات دیجیتال می باشد.البته دیجی کالا بعد از ۶ سال فعالیت در فروش محصولات دیجیتال به سوی فروش کلیه لوازم موجود در بازار از جمله لباس و لوازم التحریر و اکسسوری و دکوریجات و حتی خودرو نیز نمود در اینجا مدیران سایت دیجی کالا اعلام کردند که دیجی کالا یعنی فروش انواع کالا به صورت دیجیتالی و اینترنتی!و این یعنی انتخاب هوشمندانه نام برای کسب و کار اینترنتی

انتخاب نام برای برند و کسب و کار اینترنتی

دو:نگارش آنرا مورد بررسی قرار دهید.

تا جایی که امکان دارد نامی برگزینید که خواندن آن شبه برانگیز نباشد!یعنی مخاطب با یکبار دیدن آن بفهمد که نام برند شما چیست و دائم در حال هجی کردن آن نباشد.همچنین سعی کنید نام برندتان را نهایتا دو بخشی انتخاب کنید اکثر برندهای بزرگ اینترنتی جهان از دو بخش تشکیل شده اند.

Goo-gle

e-bay

ya-hoo

face-book

you-tube

همچنین یک قاعده وجود دارد به نام حرف ابتدای الفبا یعنی تا جایی که می توانید ابتدای نام برندتان با حرف ای شروع شود.این مسئله در نمایش سایت شما در جستجوها می تواند تاثیرگذار باشد.

چگونه نام سایت انتخاب کنیم

سه:نامی برگزینید که قابلیت ثبت برند داشته باشد

یکی از معضلات کسب و کارها که در نامگذاری با آن مواجه می شوند بحث ثبت شرکتها می باشد.نامی انتخاب کنید که مطمئن باشید بتوانید آنرا به عنوان یک شرکت ثبت نمایید.البته نام سایت و کسب و کارتان حتما نیازی نیست که عین نام ثبتی شرکتتان باشد.چرا که خیلی از شرکتها در واقع نام شرکت با نام سایت متفاوت است اما هر چه این دو بهم نزدیک باشند قطعا بهتر است.برای بدست آوردن نام اصلی سایتهای بزرگ می توانید روی نماد اعتمادشان کلیک کنید و از آنجا نام شرکت ثبت شده سایت را ببینید.و همانطور که مشاهده خواهید کرد در اکثر موارد نام سایت با نام شرکت متفاوت است.

چهار:نام انتخابی خود را بررسی کنید

حتما نام انتخابی خود را در اینترنت سرچ کنید همچنین در اینستا و تلگرام و همه شبکه های اجتماعی حال حاضر چرا که برای ثبت دامین و ایجاد پیج های شبکه های اجتماعی دچار مشکل نشوید و کاملا مطمئن شوید که دامنه ها و پیج ها و کانال های مشابه نام شما وجود نداشته باشند.همچنین تا جایی که امکان دارد نام برندتان در دامنه تان به کار رفته باشد.برای مثال اگر اسم برند شما شرکت بین المللی اوِستا است نام دامنه شما ترجیحا باید AVESTACO.COM باشد.این که نام برند در دامنه به کار رفته باشد در رتبه سایتتان در آن کلمه جستجو شده (اوِستا) تاثیر گذار است.

یا اگر لوازم یدکی ماشین می فروشید و اسم برندتان اوتویدک است اگر نام دامنه تان autoyadaklavazem.com باشد قطعا در بین جستجوهای کلمه (لوازم یدکی اتوموبیل) رتبه شما بالاتر خواهد بود.

در انتخاب نام سایت به شدت از اسمهای عمومی فاصله بگیرید چرا که در بین هزاران اسم و برند گم می شوید و زمان بیشتری باید برای بالا آوردن رنک سایتتان بگذارید.

البته شما می توانید از برندهای دیگر هم در نام سایت و کسب و کارتان استفاده کنید.برای مثال varzesh و kala نامی است که در برندهای varzesh3  و digikala استفاده شده است.حال اگر مثلا شما نام برندتان را برای مثال varzeshkala بگذارید که فروش لوازم ورزشی است قطعا بر روی رتبه سایتتان تاثیر گذار است.

ثبت دامین و برند برای سایت

پنج:انعطاف پذیر باشد

منظور از انعطاف پذیری این است که بتوان برای آن لوگوی مناسبی تهیه کرد و یا نام برند شما تاریخ مصرف نداشته باشد و در هر زمانی نامی مناسب باشد.به هیچ عنوان هم به شرایط حال نگاه نکنید که چه مدل نامها روی بورس هستند.شما نامی را انتخاب کنید که همیشه دارای معنا و مفهوم خاص خودش باشد.

گاهی اوقات هم یک سری برندها در کنار برند اصلی نامهایی را نیز رزرو می کنند و بعد از مدتی کم کم برند دوم را نمایان می سازند.به شما پیشنهاد می دهم حتما اینکار را انجام دهید.همانند آپارات که برند فیلیمو را نیز در یکسال اخیر راه اندازی نموده و آنرا در وبسایت اصلی آپارات تبلیغ می کند.این مسئله از یک جهت بسیار می تواند روی کسب و کار شما تاثیر گذار باشد که در واقع شما مشتریان و مخاطبان خود را دو برابر کرده و در هر کدام می توانید سیاستهای فروش جداگانه داشته باشید و سوددهی شما تقریبا دو برابر گردد.

دوستان و همراهان عزیز سایت عرفانی زاده هر گونه سوال و پاسخ به این مطلب را می توانید در انتهای این پست قرار دهید تا از تجربیات شما در این زمینه نیز برای سایر مخاطبان سایت استفاده گردد.

موفق تر باشید

عرفانی زاده

گرمای ۹۶

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب و کار اینترنتی همانطور که از نامش پیداست …

4 دیدگاه

  1. با سلام
    سایت تون بسیار عالی حرف نداره موفق باشید و پنج نکته ای که به آن اشاره فرمودید بسیار عالی بود موفق باشید
    https://www.baneh.com
    با سپاس.

  2. سنگ مصنوعی

    سلام
    مطالب جالب و ارزنده ای ارائه دادید استفاده کردیم
    ممنونم ازتون دوست عزیز

  3. مطلب جذابی است و همیشه موفق باشید

  4. پنجره آکاردئونی با کیفیت

    سایت کاربردی دارید مرسی از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *