قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / کسب و کار آنلاین / چگونه محصولات پر فروشی برای فروش در اینترنت انتخاب کنیم؟
چگونه پر فروش ترین محصول برای فروش در اینترنت را انتخاب کنیم
پر فروش ترین محصول برای فروش اینترنتی

چگونه محصولات پر فروشی برای فروش در اینترنت انتخاب کنیم؟

چگونه محصولات پر فروشی برای فروش در اینترنت انتخاب کنیم؟

امروز قصد دارم در رابطه با اینکه چه محصولات و کالاهایی را برای فروش اینترنتی انتخاب کنیم بپردازم.شاید شما هم مانند خیلی ها قصد دارید وارد تجارت الکترونیک شوید اما محصولی برای فروش ندارید و یا نمی دانید چه محصولی را برای فروش انتخاب کنید و در بین هزاران محصول و خدمات و پیشنهادها سردرگم هستید.

با توجه به نظرسنجی بین کاربران اینترنت و آنالیز استارتاپ های جدید می توان گفت تقریبا همه چیز را می توان در اینترنت فروخت و خبر خوب این است که ویترین اینترنت مختص به کالاهای خاصی نمی باشد و هر گونه کالا و خدمات را می توان از طریق اینترنت به فروش رساند.

قطعا اولین مسئله ای که باید مد نظر داشته باشید این است که محصولی را انتخاب کنید که در آن سررشته دارید.هر چقدر درزمینه ای بیشتر تجربه داشته باشید مسلما موفق تر عمل خواهید کرد.همه فروشگاههای اینترنتی بزرگ ابتدا از محصولاتی شروع کردند که در آن تجربه داشتند.مانند فروشگاه دیجی کالا.برادران محمدی به انواع دوربین های دیجیتال اشراف داشتند و عکاسی می کردند.اولین محصولاتی را هم که برای فروش گذاشتند دوربین دیجیتال بود و اسم سایت دیجی کالا هم از همین محصول برگرفته شده است.

بنابراین ببینید در چه زمینه ای تجربه و تبحر دارید.ممکن است رشته شما صنایع غذایی باشد اما به تجهیزات کوهنوردی و ورزشی آشنایی کامل دارید.خب قطعا فروش محصولات ورزشی در اولویت فروش شما باید قرار گیرد.و یا اگر فروشگاه سنتی دارید می توانید از محصولات فروشگاه سنتی تان شروع کنید و کسب و کار اینترنتی خودتان را شروع کنید.

گاهی اوقات هم نمی توان وارد فروش محصولی شد که در آن تجربه دارید.برای مثال ممکن است شما فروشگاه سموم کشاورزی داشته باشید خب فروش سم در فضای اینترنت کمی سخت است نه اینکه غیر ممکن باشد نه هرگز اما ممکن است بنابه دلایلی مانند عدم ارسال سموم توسط اداره پست و شرکتهای پستی اینکار کمی سخت به نظر برسد.

هیچوقت هم از اشباع شدن نترسید.ممکن است با خودتان بگویید که من در زمینه موبایل و لوازم جانبی آن خیلی تجربه دارم اما باید با هزاران سایت و چندیدن سایت خیلی بزرگ رقابت کنم و اینکار وقت تلف کردن است باید به دنبال محصولی باشم که خیلی کم بوده و به اصطلاح دست در آن کمتر است.این اشتباه است.شما باید بازار خودتان را ایجاد کنید واگر هم واقعا بتوانید چنین محصولی پیدا کنید به هیچ عنوان وقت را تلف نکنید و سریعا کسب و کار خود را در آن زمینه شروع کنید.اما این مسئله را هم در نظر بگیرید که خیلی زود آن محصول هم اشباع می شود چرا که خیلی ها همانند شما قصد دارند از اینترنت کسب درآمد داشته باشند و همانند شما فکر می کنند و به همان نتیجه ای می رسند که شما رسیده اید.در اینجا باید بین شما و دیگران تفاوتهایی وجود داشته باشد.تفاوت در تفکر و دیدگاه شما و سپس در استراتژی که به کار می برید.تفاوت در دیدگاه بدان معناست که به این بزینس و کسب و کار چگونه می اندیشید؟آیا به این کار صرفا برای به دست آوردن میزانی سود در یک بازه زمانی نگاه می کنید و یا اینکه قصد دارید در دل اینترنت جایگاهی ثابت و پایدار داشته باشید و زندگی خود و خانواده تان را برای همیشه دگرگون کنید؟روزانه دهها نفر در ایران فروشگاههای اینترنتی راه اندازی می کنند اما شاید بتوان گفت از هر ۲۰۰ نفر فقط یک نفر در اینکار موفق می شود.دلیلش هم این است که دیدگاهش نسبت به بقیه کاملا متفاوت است.هزاران نفر همانند سایتهای دیجی کالا و بامیلو فروشگاههای اینترنتی خیلی بزرگ راه اندازی کردند اما چرا این فروشگاهها باقی و ماندگار شدند.البته ماندگاری هم بسته به نوع استراتژی شما در هدایت فروشگاهتان دارد استراتژی هایی که سایتهای بزرگی چون دیجی کالا و بامیلو و … آنها را رعایت می کنند که در دوره های آتی در رابطه با آنها مفصلا صحبت خواهیم کرد.

بنابراین محصولی را انتخاب کنید و یا اصطلاحا از محصولی شروع کنید که به آن علاقه دارید و دوست دارید در آن زمینه فعالیت کنید.به پیشنهادات دیگران و کسانی که در بازار و اقتصاد تجربه دارند هم با دقت گوش بدید و حرفها و راهنمایی هایشان را تجزیه و تحلیل کنید.داستان شتر و روباه هم همیشه یادتان باشد.روباهی که از شتری که از رودخانه عبور کرده بود پرسید آب تا چه میزان است؟شتر در پاسخ به روباه گفت تا زانو.روباه به خیال اینکه آب تا زانوست وارد آب شد اما نزدیک بود غرق شود فریاد زد و گفت مگر نگفتی تا زانو.شتر گفت گفتم تا زانو اما منظورم زانوی خودم بود!بنابراین همیشه روشهایی که دیگران را به موفقیت می رساند نمی تواند دلیلی باشد برای اینکه شما هم در آن زمینه به موفقیت برسید.شرایط خودتان را کاملا بررسی کنید سپس اقدام به کار کنید.

مورد بعدی این است که در مورد بازار تقاضای محصول در اینترنت حسابی تحقیق کنید.ممکن است بعضی محصولات در اینترنت بنا به دلایلی فروش خوبی نداشته باشند مانند همان مثال سموم کشاورزی.همچنین به تعداد جستجوهایی که در مورد محصول مورد نظر شما انجام می شود هم دقت کنید و آن ها را  بررسی کنید.ابزار گوگل ترند به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تعداد جستجوهای کلمه مورد نظر در فضای اینترنت را بررسی کنید.اگر تعداد جستجوهای کلمه مورد نظر خیلی پایین است یعنی تقاضا برای آن کم است و این کار شما را کمی سخت تر می کند مگر اینکه امید داشته باشید این محصول در آینده ای نه چندان دور به فروش خوبی می رسد.زمانی که اولین مونوپادها در عکسها و فضای اینترنت دیده شدند ممکن بود با راه اندازی یک فروشگاه و فروش مونوپاد در ابتدا سود چندانی نمی کردید اما بعد از گذشت یکسال قطعا جز اولین های فروش این محصول می توانستید باشید.در حال حاضر هم گاهی فیلمها و عکسهایی از اسکوتر برقی میبینیم و این نشانه ها به این معناست که می توان روی فروش این محصول سرمایه گذاری کرد.

بهترین محصول برای فروش در اینترنت

در بازار سنتی روی محصول مورد نظرتان با دقت بیشتری تحقیق کنید و مشتریان سنتی را بیشتر بالا پایین کنید و به شناخت کاملی از آنها برسید چرا که فروش سنتی برخی محصولات با فروش اینترنتی آن خیلی متفاوت است.

مثلا ممکن است مردم برای خرید یک محصول آن را زیرو رو کنند سبک سنگین کنند و روی دست و یا بدنشان تست کنند و بعد اقدام به خرید آن کنند همانند بدلیجات و لباس بنابراین باید اطلاعات خیلی کاملی در مورد محصول در اختیار مشتریان قرار دهید.

مورد بعدی که خیلی باید به آن توجه داشته باشید قیمت محصول است.محصولاتی که برای فروش انتخاب می کنید نه باید خیلی ارزان باشند که بنجل به نظر برسند و نه خیلی گران که خیلی از مشتریان برای خرید آنها ریسک نکنند.محصولات بین رنج قیمت ۳۰ هزار تومان الی ۲۰۰ هزار تومان می توانند گزینه خیلی خوبی باشند.البته این رنج قیمت نمی تواند دلیلی بر این باشد که محصولات کمتر از این رنج و یا بیشتر از این رنج فروشی ندارند نه خیر اما این رنج قیمت اصولا خیلی همگانی تر بوده و از عهده همه افراد بر می آید.

قیمت گذاری کالا ها در اینترنت

ممکن است شما محصولی را برای فروش انتخاب کنید که قیمت آن پنج میلیون تومان باشد.اصلا نگران فروش آن نباشید قطعا هر کسی که به آن محصول نیاز داشته باشد و شما هم به درستی اطلاعات دقیقی از محصول در اختیار مشتری قرار داده باشید و اعتماد مشتری را جلب کرده باشید می توانید آنها را به راحتی محصولات پنجاه هزار تومانی بفروشید.

مورد بعدی که باید در انتخاب محصول رعایت کنید این است که محصول شما اصل باشد و از لحاظ کیفیت و مرغوبیت درجه یک باشد.به هیچ عنوان به فکر فروش محصولات اصطلاحا فیک و تقلبی نباشید.مسائل انسانی را به شدت در نظر بگیرید.شاید ببینید سایتهای زیادی با فروختن محصولات بی کیفیت و درجه چندم به درامد خوبی رسیدند اما شما به هیچ عنوان این رویه را برای تجارت الکترونیک خود در پیش نگیرید.حتما از محصولات مرغوب استفاده کنید و به مشتری ثابت کنید که شما جنس با کیفیت و مرغوب و اصلی می فروشید.

این مسئله باعث می شود در آینده نیز از شما شکایتی صورت نگیرد و هیچ خللی در کسب و کارتان ایجاد نگردد و با وجدان راحت به درآمد برسید و لذت ببرید.

مورد بعد در انتخاب محصول این است که محصول و یا محصولاتی را انتخاب کنید که از لحاظ تامین کننده خیالتان راحت باشد.یعنی همیشه در دسترس شما باشد و هر زمان و با هر تعدادی که خواستید بتوانید تهیه کنید.بهترین کار این است که قبل از هر چیز بگردید و تامین کننده ها را پیدا کنید و اگر خواستید با تامین کننده ای کار را شروع کنید از او تعهد بگیرید که هر زمان هر تعداد محصولی خواستید در اختیار شما قرار دهد تا خللی در فروشتان ایجاد نگردد.

حتما هم سعی کنید چند محصولی باشید و از تک محصولی بپرهیزید.چند محصولی بودن به این معنا نیست که یک هایپرمارکت بزرگ مثل دیجی کالا باشید و همه چیز داشته باشید نه خیر.بدین معناست که اگر فقط پاور بانک می فروشید در کنارش شارژر و هندزفری و … نیز بفروشید که اگر به هر دلیلی یکی از محصولات را نتوانستید در زمان مقرر تهیه کنید باقی محصولات برای فروش در اختیار شما باشند و وقفه ای در فروشتان ایجاد نگردد و همچنان درآمد داشته باشید.

سعی کنید محصولاتی انتخاب کنید که همه سنین و جنسیتها را شامل شود چرا که به طور قطع مخاطبان شما بیشتر می شوند.مثلا اگر قصد دارید لباس زنانه بفروشید فقط حداقل برای تمام سنین محصول داشته باشید.

محصولاتی را انتخاب کنید که فصلی نباشند برای مثال اگر قصد دارید لوازم تحریر بفروشید سعی کنید بازی های کودکانه و فکری هم در کنار محصولاتتان داشته باشید تا همیشه در سایت درآمد داشته باشید.

مورد بعدی که باید در انتخاب محصول آن را در نظر بگیرید این است که محصولاتی را انتخاب کنید که خراب شدنی یا فاسد شدنی نباشند و یا اگر هم ممکن است خراب یا فاسد شوند مانند کیک تولد و شیرینی و دسر و … حتما از قبل از مشتری سفارش بگیرید و سپس اقدام به تهیه آنها کنید و به مشتری هم تاکید کنید که تهیه این محصول نیازمند کمی زمان می باشد.

گاهی اوقات هم محصول شما نباید حتما فیزیکی باشد.شما  می توانید محصولات دانلودی هم داشته باشید.مانند تولید محتوا و یا ساخت فایلهای اموزشی.ترجمه،۴،تولید نرم افزار،فروش فایل و گیم و …خیلی چیزهای دیگر که شما در آنها تبحر کافی دارید.بنابراین با یک نگاه کلی می توان کلی محصول خوب برای فروش پیدا کرد اگر هم هیچ محصولی پیدا نکردید ببینید چه توانایی هایی دارید که می توانید با در اختیار گذاشتن آنها برای دیگران و رفع نیاز آنها به درآمد برسید.برای مثال می توانید در خانه با ساخت و طراحی عروسک و  ترمه و گلکاری تزئینی و پرورش گلهای آپارتمانی و تولید کیک و دسر و … به درآمد برسید.

اگر هم هیچ هنری ندارید بیشتر در بازار بچرخید و جستجو کنید و ببینید کدام محصول به شرایطی که در بالا بدانها اشاره شد نزدیک تر است و متقاضی بیشتری چه در اینترنت و چه در بازار سنتی دارد و با کمی تحقیق و رعایت همه موارد فوق آن را برای کسب درآمد برگزینید.

سود دهی در محصولات اینترنتی
سود در محصولات اینترنتی

مورد بعدی تعیین حاشیه سود شماست.اینکه شما در این محصول از زمانی که از تامین کننده تهیه می کنید تا زمانی که به دست مشتری می رسد شما چند درصد سود می کنید؟ سعی کنید حاشیه سودتان کمتر از ۳۰ درصد نباشد.البته این برای محصولات با قیمت پایین است.برای محصولات گران تر حدودا بالای ۱ میلیون تومان حاشیه سودتان باید حداقل ۱۰ درصد باشد.

بنابراین نکته خیلی مهمی که در انتخاب محصول وجود دارد و باید حواستان به آن باشد هزینه های جانبی  است که در فروش اینترنتی وجود دارد.هزینه هایی از قبیل کرایه محصول از تامین کننده تا منزل و فروشگاه و یا انبار شما،هزینه ارسال به پست و در نهایت هزینه پست و بسته بندی و کرایه محل فروش و انبار و …اینها مواردی هستن که متاسفانه در ابتدای کار به آن توجهی نمی شود و اصلا در نظر گرفته نمی شود در حالی که خیلی روی درصد سود شما تاثیر می گذارد.بنابراین قبل از هر چیز کلیه هزینه های جانبی محصولتان را در نظر بگیرید و سپس تصمیم به فروش آن محصول نمائید.

امیدوارم با رعایت کلیه موارد فوق و تحقیق و جستجوی کافی بتوانید محصول خوبی برای فروش انتخاب کنید و در فروش اینترنتی موفق باشید.بعد از انتخاب محصول خوب می رسیم سراغ استراتژی های فروش که در آینده در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

موفق تر باشید

محمد عرفانی زاده

خرداد ۹۶

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب و کار اینترنتی همانطور که از نامش پیداست …