قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
خانه / کسب و کار آنلاین / رشته کامپیوتر و آی تی و چگونگی کسب درآمد از آن در ایران
چگونه از رشته کامپیوتر کسب درآمد داشته باشیم؟
چگونه از اینترنت کسب درآمد کنیم

رشته کامپیوتر و آی تی و چگونگی کسب درآمد از آن در ایران

رشته کامپیوتر و آی تی و چگونگی کسب درآمد از آن در ایران

من محمد عرفانی زاده هستم.از سال ۷۸ وارد رشته کامپیوتر شدم و مدرک کارشناسی نرم افزار دارم.در این مدت در زمینه های مختلف رشته کامپیوتر فعالیت داشتم و هم اکنون مسئول انفورماتیک یکی از بزرگترین هولدینگ های تولیدی ایران هستم با بیش از ۱۰ کارخانه در کل کشور.

امروز قصد دارم در این مطلب کوتاه در رابطه با بازار رشته مهندسی کامپیوتر با شما عزیزان صحبتی داشته باشم.افراد زیادی همیشه از من در رابطه با اینکه آیا این رشته را به عنوان رشته تحصیلی درآمدزا انتخاب کنم یا نه از من سوال می کنند و من همیشه در جواب آنها می گویم اگر واقعا به این رشته علاقه دارید وارد این رشته شوید.شاید موفقیت از دیدگاه خیلی از افراد در این رشته با آن چیزی که درواقعیت وجود دارد کاملا متفاوت باشد.صرفا اینکه شما برنامه نویسی بلد باشید و یا اینکه مدرکهای معتبردر زمینه شبکه داشته باشید برای رسیدن به موفقیت در این رشته نمی تواند کمکی به شما کند.باوری که متاسفانه اکثر فارق التحصیلان این رشته را به اشتباه می اندازد.در بازار تجارت کنونی ما با دو مقوله مهم مواجهیم.اول اینکه شما باید دارای دانش و علم و آگاهی در زمینه کاری خود باشید و بتوانید از تمامی امکانات و تجهیزات رشته خود استفاده نمیایید و دوم اینکه شما بتوانید مشتری را به سوی خود جذب کنید و بازار هدف داشته باشید!مورد دوم موردی است که هیچگاه در سرفصل های رشته کامپیوتر گنجانده نشده و می توان آنرا جزء یکی از مهمترین مواردی که نیازمند آموزش می باشد بیان کرد. البته نه تنها در رشته کامپیوتر بلکه در همه رشته ها این مسئله مهم نادیده گرفته شده است.بنابراین اگر شما دارای مهارت و هنر در زمینه علوم کامپیوتر هستید بایستی حتما مهارتهای فروش و بازاریابی را نیز بیاموزید.

کسب درآمد از رشته کامپیوتر

اگر هم محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین می فروشید باید این نکته را بدانید که فروش از طریق اینترنت استراتژی ها و روشهای متفاوتی نسبت به فروش در بازار سنتی دارد و نیازمند رعایت اصول و نکات اساسی منحصر به خود می باشد.

شاید فکر کنید فروش آنلاین خیلی راحت تر صورت می گیرد در حالی که به هیچ عنوان به این صورت نیست و بلکه ممکن است خیلی سخت تر از فروش سنتی باشد.این را هم نمی گویم که فروش اینترنتی سخت و دشوار است نه به هیچ عنوان اما نباید آنرا دست کم گرفت و با به کار گیری نکاتی علمی می توان در این زمینه نیز موفق بود.

تبلیغات نیز یکی از ارکان مهم فروش در حوزه کامپیوتر و آی تی به شمار می رود.شما باید بدانید در چه رسانه هایی و با توجه به نوع مخاطبتان چه نوع تبلیغاتی انجام دهید.بایستی بازار هدف خود را پیدا کنید اینکه چه قشری از جامعه به محصول شما نیازمندند و آنها را در چه رسانه هایی می توانید راحت تر پیدا کنید و در همان رسانه ها به تبلیغات بپردازید.ممکن است رسانه ای که برای یک محصول پربازده بوده باشد برای محصول شما اینچنین نباشد و شما در واقعا پول و زمان خود را هدر داده اید.

نکته مهم در تبلیغات که باید به آن اشاره داشت نوشتن متن های تبلیعاتی است.این که شما چه متنی را برای معرفی محصول خود انتخاب کردید بسیار در فروش محصولات و خدمات شما موثر است.متن تبلیغاتی شما باید به شدت افراد را مجذوب خود کند تا مخاطب حتما رو متن و بنر تبلیغاتی شما کلیک کند.نوشتن متن های تبلیغاتی مهارتی است که با رعایت یک سری نکات و اصول به راحتی می توانید به آن دست یابید.

بنابراین بعد از ایجاد یک محصول خوب حتما بایستی راهکارهای فروش و حفظ مشتری و تبدیل بازدید کننده ها به مشتری نهایی را در مسیر کار خود قرار دهید.

مثلا اگر شما طراح صفحات وب هستید فقط به سئوی سایتتان اهمیت ندهید بلکه باید بتوانید استراتژی های فروش نیز داشته باشید یعنی زمانی که بازدید کننده وارد سایت شما شد ساختار سایت شما به گونه ای باشد که آن بازدید کننده را تبدیل به مشتری نهایی کند.و بعد از اینکه مشتری از شما خرید کرد باید بتوانید آن مشتری را حفظ کرده و همچنین محصولات مشابه خود را نیز در آینده به او بفروشید.

یا اگر شما برنامه نویس هستید حتما باید در مورد نحوه نوشتن قرار دادهای فروش در شرکتها و ادارات اطلاع و آگاهی داشته باشید همچنین بایستی حتما از افرادی که در این زمینه تجربه دارند استفاده کنید و با آنها مشورت کنید تا از ریز و بم فرایند تولید و ارائه محصول به شرکتها و ادارات اطلاع پیدا کرده و به کلیه حق و حقوق خود برسید.

راههای زیادی برای جذب مخاطب در حوزه کامپیوتر و آی تی وجود دارد که در آینده و در قالب پکیج های آموزشی مفصل به آنها می پردازیم.

رشته کامپیوتر

در پایان بر خلاف تصور دانشجویان و دانش آموختگان رشته کامپیوتر و آی تی که فکر می کنند بازار کاری برای این رشته وجود ندارد باید عرض کنم در حال حاضر این رشته در بسیاری از کشورها جزء رشته های پر درآمد بوده و در کشور ما که همچنان در حال رشد و توسعه است فعالیت و درامد در این رشته جای زیادی برای کار دارد.

پس به هیچ عنوان امید خود را از دست ندهید و ابدا از این مسئله ناراحت نباشید که چرا نتوانستید در این رشته به درآمد برسید.برای کسب درآمد از رشته کامپیوتر و آی تی با ما همراه باشید در خانواده بزرگ عرفانی زاده دات آی آر.

 

برای شما دوست عزیز آرزوی موفقیت و پیشرفت در زندگی را دارم.

با تشکر از شما

محمد عرفانی زاده بهار ۹۶

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب و کار اینترنتی همانطور که از نامش پیداست …

6 دیدگاه

  1. بهزاد امینی

    یک روش هم استفاده از وبسایت افیلیت مارکتینگ مانند کشینه هستش. بدون هیچ زحمتی رو خرید ها می شه پول در آورد.

  2. تجهیزیار

    جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

  3. از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !

  4. مجید آقابابایی

    سلام می خواستم بپرسم من برای برنامه نویسی سی شارپ دوره دیده ام و ویدئو های اینترنتی آموزشی در اینترنت را دنبال می کنم هم پایگاه داده و هم برنامه نویسی سی شارپ تمرین می کنم نمونه کار هم دارم برای استخدام شدن به عنوان پشتیبان پایگاه داده sql server چه مهارت های دیگری نیاز است تا فرا بگیرم؟اگر نکاتی برای قبولی در مصاحبه هم دارید ممنون میشم ذکر کنید با تشکر

    • این خیلی خوبه که شما مهارت دارید.اگر یک شرکت نیازمند مهارت شما باشه و بدونه شما در اون در سطح بالایی هستید به احتمال زیاد شما رو جذب می کنه.
      یکی از آیتم هایی که شرکت ها به اون تو بحث منابع انسانی خیلی نگاه می کنن روحیه کاری و اجتماعی شماست.دوست دارند کسایی رو استخدام کنند که با روابط عمومی بالا و روحیه کاری و تیمی و با تخصص باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *