قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
خانه / آموزش تلگرام / آموزش شروع کسب و کار با کانال تلگرام-جلسه سوم
آموزش کسب و کار از طریق کانال تلگرام

آموزش شروع کسب و کار با کانال تلگرام-جلسه سوم

کانال تلگرام و شروع کسب و کار با آن

در این جلسه قصد داریم نحوه گذاشتن پست و مطلب و چگونگی ارائه کالا و خدماتمان در کانال تلگرام را توضیح دهیم.

احتمال خیلی خیلی زیاد شما نحوه ارسال پست در تلگرام را کاملا بلدید.اما ترفندهای کوچکی برای ارسال مطلب وجود دارد که خیلی می تواند در افزایش اعضا و در نهایت فروش محصولاتتان تاثیر داشته باشد.

اولین مطلبی که خیلی می تواند در فرایند فروش شما تاثیر بگذارد عکس محصول شماست.شما هر چه قدر هم که محصولات زیبایی داشته باشید اگر نتوانید عکس های خوبی از محصولتان ارائه دهید نمی توانید آن محصول را به درستی به مشتریانتان بشناسانید.چرا که در فضای مجازی مشتریان نمی توانند محصولات شما را لمس کنند بنابراین باید عکسهای شما خیلی ملموس باشد.

برای ملموس شدن و بهتر دیده شد محصولاتتان سعی کنید آنها را در یک بک گراند (پس زمینه)سفید رنگ قرار دهید و یا اگر میخواهید زمینه رنگی باشد از زمینه های تک رنگ استفاده کنید.

بهترین ابزار برای ساخت بکگراند یا پس زمینه استفاده از مقواهای رنگی ارازان قیمت و یا پارچه های معمولی می باشد.فقط کاغذ،پارچه و مقواهای شما نباید مچاله و یا چروک باشد تا عکس شما حرفه ای تر به نظر برسد.

سعی کنید تا جایی که می توانید از دوربین های با کیفیت استفاده کنید.اگر دوربین عکاسی ندارید حداقل از گوشی هایی که دوربین عکاسی با کیفیت دارند استفاده کنید.

اگر محصول شما لباس و یا بدلیجات و زیورآلات و… می باشد سعی کنید از حالت استفاده شده آن عکس بگیرید و آن را در کانال بگذارید.مثلا لباس را بپوشید و یا بدلیجات را بندازید و از آن عکس بگیرید.اگر از اعضای خانوادتان استفاده می کنید سعی کنید چهره شما در عکس مشخص نباشد.

استفاده از نور می تواند عکس های شما را با کیفیت تر نشان دهد.از منابع نوری طبیعی مانند نور خورشید استفاده کنید و در شب عکاسی نکنید.اگرهم به نور خورشید دسترسی ندارید و یا مجبورید شبها عکس بگیرید سعی کنید از تمام منابع نوری خود استفاده کنید.اگر منابع نوری مانند پرژکتور یا چراغ مطالعه دارید حتما برای نورپردازی بهتر از آن استفاده کنید.منابع نوری را از زوایایی به طرف محصول نگه دارید که هیچ سایه ای روی محصول شما نیفتد.

آموزش کانال تلگرام

در تصویر بالا از چترهای سافت باکس استفاده شده است که می تواند نور را به صورت حرفه ای و نرم بدون ایجاد سایه های تند به محصول شما بتاباند.

آموزش تلگرام

سعی کنید از تمام امکاناتی که در منزل دارید برای داشتن یک استودیوی خانگی استفاده کنید.

بعد از اینکه عکسهای خود را گرفتید می توانید از طریق نرم افزارهای ویرایش عکس مثل فتو شاپ عکسهایتان را ویرایش کنید.نور آن را کم و زیاد کنید و از همه مهمتر اسم یا لوگوی کانال خود و همچنین اسم کالا و کد آن را نیز بر روی عکس ها  درج کنید که به این کار واتر مارک می گویند.واتر مارک کردن عکسها خیلی در تبلیغ و افزایش اعضای کانالتان موثر خواهد بود.

“آموزش واتر مارک کردن عکس “

بسیار خب تا اینجا شما عکسهای خود را آماده کردید و حالا می رویم سراغ نوشتن متن توضیح کالا و قرار دادن محصول در کانال قبل از اینکه اولین پست را در کانالتان قرار دهید چندنکته را به یاد داشته باشید.

همیشه بهترین جنس و کالا را برای فروش در کانال تلگرام خود انتخاب کنید.اگر یک درصد در نوع جنس کالاهایتان تردید دارید به هیچ عنوان آن را برای فروش عرضه نکنید.در دنیای مجازی نیز همانند دنیای واقعی شما باید اعتبار کسب کنید.و کسب اعتبار جز با ارائه محصولات کامل و بدون نقص و اصلی امکانپذیر نخواهد بود.به هیچ عنوان صرفا به فکر پول در آوردن از طریق نت نباشید بلکه باید هدفتان این باشد که بتوانید بخشی از نیاز جامعه از آن کالا را بر طرف سازید و با بهترین شرایط آن را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.اینگونه شما برای همیشه ماندگار خواهید ماند.

کالاهایی را انتخاب کنید که حاشیه سود بالایی داشته باشند چرا که می بایست قیمتهایی که برای کالاهایتان انتخاب می کنید کاملا منطقی و مناسب باشند.اگر سایتهایی مشابه شما هستند و کالاهای مشابه کانال تلگرام شما را می فروشند حتما به این سایتها سر بزنید و قیمتهای خود را با قیمتهای آنها مقایسه کنید و همیشه حد وسط را انتخاب کنید.بین گران ترین قیمت فروش کالای شما و ارزان ترین قیمت،قیمت میانه را انتخاب کنید.

اگر از جعبه های کادویی و یا پاکت های مخصوص برای ارسال کالا به مشتری استفاده می کنید حتما قیمت آنها را در قیمت کالاهایتان اعمال کنید.همچنین کرایه راهی که برای اجناستان هزینه کردید تا به دست شما برسد و یا کرایه ای را که برای بردن کالاها به اداره پست می پردازید را نیز در نظر بگیرید و همه آنها را در قیمت تمام شده کالاهایتان اعمال کنید.

حتما مشخصات کامل محصولتان را باید در توضیح کالا درج کنید.جنس،مارک،سایز و…این اطلاعات را می بایست در اختیار مشتری قرار دهید تا مشتری کاملا با محصول شما آشنا شود وهر چه مشتری از محصول بیشتر اطلاعات داشته باشد قطعا احتمال خرید کردنش خیلی خیلی بیشتر می شود و بر عکس هرچه در ذهن مشتری از کالای شما ابهام وجود داشته باشد احتمال اینکه کالای شما را خرید کند کمتر است.

در ادامه قصد داریم اولین کالای خود را در تلگرام قرار دهیم.برای این کار وارد کانالمان می شویم.

فایل اول

بر روی علامت ارسال عکس  کلیک کنید.

از منوی باز شده عکس مورد نظر را پیدا کرده و آن را لمس کنید اما دکمه ارسال (Send) را نزنید.تا ابزارهای عکس نمایان شود.

فایل دوم

هنگامی که روی عکس کلیک یا لمس می کنید مطابق شکل بالا ابزاری در بالای عکس ظاهر می شود که روی ابزار حرف تی کلیک می کنید و مطابق شکل زیر متن خود را وارد می کنید.

فایل سوم

همینطور که می بینید شما برای ارسال متن محدودیت دارید و تلگرام بیشتر از پنج خط به شما اجازه نوشتن نمی دهد.همچنین زمانی که به این صورت عکس را ارسال می کنید و روی آن متن می نویسید نمی تواند چند خط پایینتر بیاید و مجبورید تمام متنتان را پشت سر هم بنویسید که این مسئله ممکن است باعث شود نتوانید کمال و تمام کالای خود را شرح دهید.

برای اینکار رباتهایی ساخته شده اند که از طریق آنها می توانید به راحتی عکسهایی با متن های طولانی تر ارسال کنید.یکی از این رباتها @TkanalSubTitleBot نام دارد.

نحوه استفاده از این ربات هم به صورت زیر می باشد.

جلسه چهارم

ابتدا روی دکمه جلسه چهارم کلیک می کنیم:

فایل پنجم

سپس متن طولانی+عکس را انتخاب میکنیم.

فایل ششم

بعد از چند لحظه ربات از شما میخواهد عکس خود را انتخاب نمائید.

فایل هفتم

عکس خود را نتخاب کرده و دکمه ارسال را بزنید.

فایل هشتم

 

فایل نهم

بعد از آپلود شدن عکس از شما می خواهد متن خود را وارد نمائید بعد از نوشتن متن آن را ارسال کنید

فایل دهم

متن خود را تایپ کنید و آن را ارسال کنید و سپس منتظر بمانید.

فایل یازدهم

همینطور که مشاهده می فرمائید ربات عکس و متن شما را به هم می چسباند و انها را به عنوان یک پست ارسال می کند.

فایل دوازدهم

حال برای قرار دادن این پست در کانالتان می بایست آن را فوروارد کنید.یادتان باشد آن را کپی نکنید چرا که فقط متن کپی می شود.باید حتما آن را از محیط ربات به کانالتان مطابق شکل فوروارد کنید.

فایل چهاردهم

همانطور که می بینید در قسمت نام ارسال کننده ابتدا نام ربات نوشته شده است.این مسئله زیاد مهم نیست و در فرآیند فروش شما تاثیر چندانی نخواهد داشت اما اگر بخواهید می توانید با خرید ربات اختصاصی که حدودا ماهی ده هزار تومان می باشد می توانید این ربات را به صورت اختصاصی در اختیار داشته باشید و بدون اینکه نام ربات در ارسالهای شما نوشته شود قادر خواهید بود متن و عکس طولانی ارسال نمائید.

یادتان باشد حتما در انتهای پست هایتان لینک جوین کانال تلگرام خود را قرار دهید تا زحمات شما نتیجه های بهتری داشته باشد.در جلسه بعد در رابطه با نحوه نوشتن متنهای تبلیغاتی برای جذب مخاطب خواهیم پرداخت.

[ratings]

درباره ی محمد عرفانی زاده

مدرس کسب و کار آنلاین و علوم مبتنی بر دانش کامپیوتر و IT مدیر سایت بزرگ عرفانی زاده و بر این باورم تولید محتوای آموزشی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند خیلی ارزان تر از تعرفه های موجود،در اختیار عموم قرار گیرد

مطلب پیشنهادی

کسب و کار اینترنتی چیست ؟

کسب و کار اینترنتی چیست ؟ کسب و کار اینترنتی همانطور که از نامش پیداست …

یک دیدگاه

  1. با سلام امید وارم سالم باشید واز بابت اموزشهایتان
    تشکور دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *